Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant, jag kan ju bara i min situation se att du var ärlig. Tänker också att frånvaro torde vara något man själv vet påverkar negativt. Åtminstone är det för mig en sån där basic sak liksom. Det är ju lite A och O att befinna sig där man skall varaJag har för övrigt lämnat en dålig referens en gång. Eller, jag var bara ärlig. Jag sa att personen var jätteduktig på att jobba, OM hen dök upp.Hen fick inte det nya jobbet, utan blev kvar hos oss. Jag hade kunnat vara säga positiva grejer och "blivit av" med hen. Dock inte min stil.
Det är en bra fråga faktisktMin pappa arbetade som personalchef innan pension. Han ansåg referenser som en sak men brukade fråga föregående arbetsgivare om de skulle återanställa personen om de hade möjlighet. Upplevde att det gav en bättre bild. Så ja, referenser som skönmålar förekommer
...och på ett glatt och trevligt sätt frågat vad fan som pågår.
Ja. Om de säger blankt nej kan man ju fundera på varför.Det är en bra fråga faktiskt![]()
Verkligen, då är det ju uppenbarligen något som klinchar. Samtidigt kan ju en chef tycka illa om en även om man är bra på sitt jobb. Precis som man kan tycka att en chef är en bra chef, även fast man själv inte gillar den som person... nu blev det hur komplicerat som helstJa. Om de säger blankt nej kan man ju fundera på varför.