Rectiligne vs. Sarm hippique

Sv: Rectiligne vs. Sarm hippique

Jag har ett par Roberto Porrecca modell Milano (med snörning, Padova heter de utan..), han brukar komma till Falsterbo, Scandiavium mfl. och sälja. gav 1800 för mina. Italienskt kalvläder, dragkedjorna är superbra, bland de bästa. min kompis hade sina i 3år m samma dragkedja..sen växte hon ur dem..och dom är mjuka o sköna i lädret, 2 ggr sen var de som en dröm att rida i :)
Sen är det som gummisnoddar i snörningen och inga hemska skosnören :P Finns i andra färger en svart då kostar de 10% extra.

bild på mej i mina stövlar

01_g.jpg

http://www.porrecaroberto.com

Senast ändrad:

_Peplis_ skrev:
Jag har ett par Roberto Porrecca modell Milano (med snörning, Padova heter de utan..), han brukar komma till Falsterbo, Scandiavium mfl. och sälja. gav 1800 för mina. Italienskt kalvläder, dragkedjorna är superbra, bland de bästa. min kompis hade sina i 3år m samma dragkedja..sen växte hon ur dem..och dom är mjuka o sköna i lädret, 2 ggr sen var de som en dröm att rida i :)
Sen är det som gummisnoddar i snörningen och inga hemska skosnören :P Finns i andra färger en svart då kostar de 10% extra.

bild på mej i mina stövlar

01_g.jpg

http://www.porrecaroberto.com

Dom var fina, men jag är mer inne på Sarm lr Rectiligne..

Etoile skrev:
Har hittat tre olika stövlar som jag har fastnat för, men vilka är värda att satsa på? Vilka tycker ni? Bortse från priset..

Y2CQTU_0350.jpg

FB9JB8_0353.jpg

rc_03.jpg

Jag har ett par Sarm stövlar m. dragkedja och snörning. Kostade typ 4700 i nypris. Jätte bra läder, mjukt och fint, dock ngt matt. Har inte haft problem med dragkedjan och stövlarna används minst 5 ggr/vecka.

Kan även rekommendera stövlarna som Peplis skrev om. Min kompis har sådana och de är definitivt i samma höga klass som Sarm vad gäller utförande, kvalitet osv, bara att de är flera 1000 kronor billigare!

Ingen som vill tycka till om mittenbilden?? Den modellen är ju lite annorlunda, men enl. mig fina! :)

Jag har Rectiligne stövlar, och tycker att dom har funkat jättebra, visserligen börjar dom vara lite slitna nu efter över 6år, men rätt så sköna för att vara ridstövlar, och dragkedjan håller än, bara flärpen som man drar i som gått sönder på ena stöveln, men den bytte jag ut mot en liten nyckelring. Jag måttbestälde mina när jag köpte dom.

Stövlarna på mitt bilden var faktiskt den modellen jag vurderade att köpa först - men sedan jag vill ha en lite "hårdare" stövel så köpte jag modell 500 i färgen brun istället + att den modellen har högre utsida också (som jag ville ha).

Ok.. Ja dom e ju fina, kan inte bestämma mig för vilka stövlar ja ska ha :crazy: Men det lutar åt Sarm iaf..

Jag har haft mina sarm i 3-4 år och har lagat dragkedjan säkert 7 gånger. De går sönder väldigt lätt. Har många kompisar som också rider med de stövlarna och de har haft samma problem.

Jag har inte det problemet med mina, dragkedjan fungerar som den ska- har du ev kontaktat Sarm om detta problem?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Fiorano
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
24 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka