Recept pizzasallad

Silver Girl

Trådstartare
Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig?
Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag riktigt besviken då den är så sur att jag knappt kan äta den. Och nu har jag fått för mig att försöka göra egen.

Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig?
Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag riktigt besviken då den är så sur att jag knappt kan äta den. Och nu har jag fått för mig att försöka göra egen.
Det här blir vansinnigt bra varje gång. Om du aktivt ogillar syrligheten så dra ner lite på ättika o vinäger!

https://theresematochbak.se/pizzasallad/

Jag brukar göra en enkel variant med vitvinsvinäger/äppelcidervinäger och olja. Brukar ta ungefär dubbelt så mycket olja som vinäger. En gnutta socker. Salt och peppar i den mängd som jag tycker blir gott.

Jag brukar göra en enkel variant med vitvinsvinäger/äppelcidervinäger och olja. Brukar ta ungefär dubbelt så mycket olja som vinäger. En gnutta socker. Salt och peppar i den mängd som jag tycker blir gott.
Jag är inte bra på matlagning och egentligen ganska ointresserad så jag behöver ett recept att följa. Det du skriver gör mig enbart förvirrad :). Jag behöver exakta mängder, i alla fall de första tio gångerna.

Jag är inte bra på matlagning och egentligen ganska ointresserad så jag behöver ett recept att följa. Det du skriver gör mig enbart förvirrad :). Jag behöver exakta mängder, i alla fall de första tio gångerna.
Aha. Anledningen till att jag inte har ett exakt recept är förmodligen att jag själv har experimenterat över tid enligt vad jag tycker blir bra... :) Men ungefär så här, fast med lite mindre mängd vinäger, är det nog jag gör: https://www.ica.se/recept/klassisk-pizzasallad-716815/

Liknande trådar

Mat Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller...
Svar
10
· Visningar
488
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
988
Senast: cherie
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 513
Senast: Roheryn
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
856
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka