Recept pizzasallad

Silver Girl

Trådstartare
Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig?
Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag riktigt besviken då den är så sur att jag knappt kan äta den. Och nu har jag fått för mig att försöka göra egen.
 
Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig?
Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag riktigt besviken då den är så sur att jag knappt kan äta den. Och nu har jag fått för mig att försöka göra egen.
Det här blir vansinnigt bra varje gång. Om du aktivt ogillar syrligheten så dra ner lite på ättika o vinäger!

https://theresematochbak.se/pizzasallad/
 
Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig?
Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag riktigt besviken då den är så sur att jag knappt kan äta den. Och nu har jag fått för mig att försöka göra egen.
Jag brukar göra en enkel variant med vitvinsvinäger/äppelcidervinäger och olja. Brukar ta ungefär dubbelt så mycket olja som vinäger. En gnutta socker. Salt och peppar i den mängd som jag tycker blir gott.
 
Jag brukar göra en enkel variant med vitvinsvinäger/äppelcidervinäger och olja. Brukar ta ungefär dubbelt så mycket olja som vinäger. En gnutta socker. Salt och peppar i den mängd som jag tycker blir gott.
Jag är inte bra på matlagning och egentligen ganska ointresserad så jag behöver ett recept att följa. Det du skriver gör mig enbart förvirrad :). Jag behöver exakta mängder, i alla fall de första tio gångerna.
 
Jag är inte bra på matlagning och egentligen ganska ointresserad så jag behöver ett recept att följa. Det du skriver gör mig enbart förvirrad :). Jag behöver exakta mängder, i alla fall de första tio gångerna.
Aha. Anledningen till att jag inte har ett exakt recept är förmodligen att jag själv har experimenterat över tid enligt vad jag tycker blir bra... :) Men ungefär så här, fast med lite mindre mängd vinäger, är det nog jag gör: https://www.ica.se/recept/klassisk-pizzasallad-716815/
 

Liknande trådar

Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 258
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 130
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 945
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp