Recept för avm. medel?!?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jenny85

Trådstartare
Är det bara jag som missat att avmaskningsmedel för häst numera är receptbelagt?!? :eek: Så otroligt idiotiskt!!!

Vad är orsaken liksom?

(Möjligt att tråden hamnat fel nu...)

Sv: Recept för avm. medel?!?

Om du använder sökfunktionen på detta forum så hittar du svar på frågan

Helt plötsligt står det faktiskt om detta i flera trådar...

Men nu står jag här utan sprutan och skulle avmaska min häst inför flytten i helgen. I vanliga fall hade jag tagit träckprov och då hade jag i alla fall kontaktat vet men nu är det ju på önskan från nya hyresvärden...

Dumma mig!

Som sagt, sök!

Annars så kan jag meddela att den otroligt idiotiska orsaken är att hästens inälvsparasiter har börjat bli resistenta av allta avmaskande i tid och otid, och det krävs någon slags kontroll över försäljningen för att det i framtiden öht ska gå att avmaska. Tänk till lite innan du häver ur dig nåt...

Men skicka in ett träckprov bums och visa det för nya hyresvärden! :idea:

Att avmaska nu om det inte är ett akutläge (=svårt infekterad häst, eller häst med spolmask) kan göra mer skada än nytta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 443
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 417
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 824
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka