Reaktion på vaccinering 1 års

A

Alanis

Hur har era barn reagerat på vaccineringen vid 1 år. Sonen ska vaccineras 2 dagar innan han fyller år och man vill ju inte att han skall vara dålig på kalaset. Vid 3- och 5 månadersvaccineringarna reagerade han bara genom att vara lite extra mammig samma dag han blivit vaccinerad. Kan man vänta sig något liknande denna gång?/Alanis
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Bara lite feber samma dag för min son, inget annat. Lycka till!!
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Min lilleman fick feber i ett dygn vid 3-månadersvacc.
Vid 5-månaders och nu vid 1 år reagerade han ingenting.
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Det är ju samma vaccin som de tidigare.

Mina barn har varit lite tröttare samma dag bara. Aldrig feber eller så efter nån vaccination.
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Ingen reaktion alls vid ettårs. Och det kan nog vara olika från gång till gång, de hinner ju växa och utvecklas en del mellan varven. Sonen har nyligen fått sin 18-mån vaccination och han fick feber efter ca 6 dagar, men annars inget.
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Min dotter har inte reagerat på någon vaccination det första året, men däremot så blev hon jättedålig 3 dagar efter att hon hade fått 18-månadersvaccineringen (hade över 40 i feber 4 dagar i sträck, vilket jag inte tror hänger ihop med vaccinationen, eftersom en eventuell reaktion enl BVC inte ska komma förrän 5-12 dagar efter den sprutan)
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Tack för era svar! Då utgår vi från att det funkar som vanligt./Alanis
 
Sv: Reaktion på vaccinering 1 års

Hmmm vet inte om det var då hon reagerade.... (tar man en vid 18 mån?) för senast hon fick spruta fick hon hög feber och hela kroppen blev prickig i ca en vecka (mässling)
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 243
Senast: JohannaB
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 171
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 865
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 430
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp