Rävsafari på jobbet

Nilla_

Trådstartare
Eller nåt liknande. Ute i en lagerlokal här där jag jobbar så bor det en rävfamilj, en mamma och tre ungar. Ungarna är rätt så tama och blir gärna matade med korv och hoppar in i bilar. Lite coolt sådär :). Så här springer man ut och in och tittar på och fotar rävar istället för att jobba :angel:. Men de är ju så söta! :D

Har ni varit med om nåt speciellt när ni har jobbat? Alltså något utöver det vanliga som inga andra har varit med om?

Sv: Rävsafari på jobbet

dom rävarna lär ju inte bli långlivade om de flyttar ut ifrån lagerlokalen..

men annars hit med BILDER!!!! du säger att du fotar men du måste ju VISA dom!! :banana:

Nä, vi diskuterade precis det här på jobbet :crazy:. Finns nog inte så många korvar att fånga ute i naturen ;). Men de skulle ta kontakt med någon som kan ta dem till ett bättre ställe.

Bilderna har jag bar på mobilen, får se om jag kan lyckas ladda över dem till datorn, men det får ske hemma isf ;). Funderar på att ta med digitalkameran till jobbet i fortsättningen, för att få lite bättre bilder.

Funderar på att ta med digitalkameran till jobbet i fortsättningen, för att få lite bättre bilder.

DO IT! Rävar - och särskilt rävbarnen - är det sötaste i heeela världen! :love:

Edit: Nej sälbarn är nog förresten liiite lite sötare, men inte med någon stor marginal. ;)

Oh my vilken press jag fick på mig nu :p. Men jag ska inte svika er ;). (Ska göra mitt bästa iaf :D)

Nä, vi diskuterade precis det här på jobbet :crazy:. Finns nog inte så många korvar att fånga ute i naturen ;). Men de skulle ta kontakt med någon som kan ta dem till ett bättre ställe.

Bilderna har jag bar på mobilen, får se om jag kan lyckas ladda över dem till datorn, men det får ske hemma isf ;). Funderar på att ta med digitalkameran till jobbet i fortsättningen, för att få lite bättre bilder.
hmm, alla på ditt jobb kanske borde skaffa sig bättre och mer logisk utbildning om vilda djur.. :crazy:

menade inte att dom svälter ihjäl.. mer att de fortfarande kommer att söka sig till människor för det betyder gratis mat.. och får de inte mat kan de börja attackera människor.. vad händer då?
vilda djur som i fångenskap är vana vid människor (speciellt ungar som präglas på att människor är "mamma") går knappt att sätta ut i det vilda igen..

Jo, det där att de kommer söka sig till människor har vi förstått. Aja, jag vet inte riktigt hur de tänker göra, jag sommarjobbar ju bara här så jag lär väl knappast få reda på vad som händer med dem sen iaf.

Btw, så har jag med mig digitalkameran idag ;). Har varit ute och spanat lite, men inte fått syn på nån räv än.

Jag måste ju hinna komma hem från jobbet också :p. Men nu så :D. Alla bilder är klickbara. Se och njut! :D

Vilken söting! :) Du har lyckats med det vi inte gör, att få bilder på räven. Vi har fått tillökning i la´går´n av en liten räv som skadat ett bakben. Eftersom alla dörrar står öppna så är det ju bara för den lilla gynnaren att traska omkring som den vill. Och på morgonen så svischar det förbi något rött genom kalvdelen och ut i kornas ligghall. :) Jag hoppas att jag så småningom ska hinna ta en bild.

Kicki :)

Att jag lyckades beror nog på att de är så pass tama, tyvärr. Så egentligen är det ju inte så bra, men man får ju passa på att ta kort när man får chansen ;).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve