Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

lady_vip skrev:
Men ni missar min poäng, alla rovdjur kan komma i en situation där de dödar mer än de behöver, det kallas "lustmord". Jag har inte sagt att räven är ond eller att det är onaturligt. Vi skulle kunna jämföra det med en orm, de dödar inte mer än vad de behöver, sen måste de smälta det.
Jag har aldrig hört någon annan än dig kalla det för lustmord, för det finns ingen anledning att kalla det så när det ej är det. Vad vill du med jämförelsen med orm? Det är helt skilda arter och jagar inte på samma vis.

Och, jag har inte dålig koll, jag vet mycket väl att det är överlevnadsinstinkten som driver dem, precis som de driver de flesta. Jag köper att de gör det, det jag inte köper är att ett nattaktivt rovdjur trallar in på en gård och biter ihjäl en hund, det är INTE naturligt för en räv.
Rävar jagar både dag och natt, så det är inte konstigt att den smyger runt hus och letar ätbart på dagtid.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 084
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 201
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp