Sv: råttor

jaa vi skulle försöka se till så att det blir på samma ställe... och helst ska ja,min andra syrra o farsan se till så att vi köper dom samtidigt och ur samma bur... det här stället brukar ha 2 burar med honor och en me hannar...

jo ja vet så vi ska sätta dit ett nät eller nått liknande... så att det inte är så glest.... har ni nått förslag på vad för matreal som nätet ska va i??

Köp kycklingät på granngården eller vanligt nät som de säljer i vissa zoobutiker. Har en anning om att vanligt hönsnät blir för glest.

Själv har jag använt hönsnät med minsta maskstorleken när haft hemmabyggd bur förut, och kommer antagligen (om jag inte hittar bra fyrkantsnät vill säga) ha det på nya buren sen när den är klar. Tror maskorna var typ 1 cm eller typ 1,2 cm eller nåt sånt... Det borde funka.

Se till så det inte blir vassa kanter att göra sig illa på bara.

Hur stor är buren?

okej...
vet inte riktigt har inte mätt den....
men de e en ganska stor två våningskaninbur....
men har inte råttor lätt för att tugga isönder hönsnät??
hade för mej de men ja kan ju ha fel??

Ok. Lite svårt att veta då om den är tillräckligt stor, vissa tycker ju tom att 50*30*30 är stort så...

Inte vad jag vet iaf, har aldrig haft problem med det själv.

okej...
men som sagt var så vet ja inte hur stor den är...
är inte hemma så ja kan inte mäta...
men ja ska be morsan att kolla upp hur stor den e...
okej får testa me hönsnät...

tack för alla svar!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25