Råttor, vilket kön föredras?

Juzzzen

Trådstartare
Jag har alltid haft råtthonor, det har bara blivit så..men vilka tycker ni är lättast att få tama, hanar eller honor..eller det är samma...Funderar på att skaffa hanar denna gången!

Sv: Råttor, vilket kön föredras?

Könet spelar ingen roll, det som spelar roll är avel och sånt som ligger bakom. Däremot kan hanar lätt uppfattas som tamare än honor trots att så inte är fallet iom att de tenderar att bli mycket lugnare som vuxna.

jag föredrar honor! mest för att jag tycker den där jättepungen är äcklig :p

Jag föredrar honor.
Tycker att dom blir lite mer lagom stora.

Men jag föredrar hondjur av alla de sorter: Ston, tikar mm mm :D

Hanarna brukar vara lugnare än hononorna.
De är ju lite större och de luktar aningen mer.
Jag gillar hanar och honor lika mycket, men har nog haft mer honor än hanar. Det beror inte på mitt val, utan det faktum att de flesta råttor varit omplaceringar som hamnat i min vård.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar