Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

Nej du, respekt är när man kan acceptera att andra tycker annorlunda, och bara för att Gunnar kommer in här som en slags gud från ovan med sina pekpinnar, behöver det INTE betyda att hans åsikter är de rätta. Han är en person precis som alla här inne och hans åsikter är högst personliga.

Ja, vi får se nu om du kan visa respekt.:grin:

Ihärdigt har ni , du och terese, lärarna,påpekat hur dåligt och fel mitt ordval var i inlägg nr 34, samtidigt som ni sinsemellan raljerar över mitt dåliga språk och franförallt, FRAMFÖRALLT framhäver er egen kunnighet i det svenska språket.

Man kan ju undra om din/er sanning om det svenska språket är den enda rätta sanningen, eller om det kan vara så att ni faktiskt påstår något som inte är till full 100 korrekt.:grin:

Ni menar båda att misskötsel i det sammanhanget enbart är synonymnt med vanvård- och iom att jag valde just det ordet införstått menade att A. vanvårdade sina hästar.

Tänk att ni har fel:angel:, visst, orden är synonymer och matchar varandra, men inte till 100 %.Det finns alltså en möjlighet att använda ordet misskötsel som synonymnt till ett annat ord än vanvård.

Ni har bråkat, dels för en skitsak, dels för en fel sak, misskötsel i det sammanhanget är inte helt fel att använda.

Eftersom nu Tomas drog upp det där med förtal, så borde du passa din "penna" för vad du skriver här. Vi har fått reda på att Anette vet vad som skrivs här, och det kan mkt väl hända att hon nu kan känna sig kränkt av att du anser att det råder misskötsel på hennes gård och sprider detta på nätet. Om hon dessutom anser att hennes rykte och namn sätts på spel, kan hon anmäla dig för förtal. Även om det senare skulle visa sig att det verkligen rådde misskötsel på gården, så har det ingen betydelse, för det är förtal ändå och likväl ett brott som kan straffs med böter.

Jag blir så himla rädd, tänka sig att jag kan bli anmäld för förtal......:rofl: ....och kanske böter, hjälp.

Förtal kallar jag det inspektören skrev att Anettes hästar fel foder innan vet.tagit prover.
Fodret var av god kvalitet

Ja, vi får se nu om du kan visa respekt.:grin:

Ihärdigt har ni , du och terese, lärarna,påpekat hur dåligt och fel mitt ordval var i inlägg nr 34, samtidigt som ni sinsemellan raljerar över mitt dåliga språk och franförallt, FRAMFÖRALLT framhäver er egen kunnighet i det svenska språket.

Man kan ju undra om din/er sanning om det svenska språket är den enda rätta sanningen, eller om det kan vara så att ni faktiskt påstår något som inte är till full 100 korrekt.:grin:

Ni menar båda att misskötsel i det sammanhanget enbart är synonymnt med vanvård- och iom att jag valde just det ordet införstått menade att A. vanvårdade sina hästar.

Tänk att ni har fel:angel:, visst, orden är synonymer och matchar varandra, men inte till 100 %.Det finns alltså en möjlighet att använda ordet misskötsel som synonymnt till ett annat ord än vanvård.

Ni har bråkat, dels för en skitsak, dels för en fel sak, misskötsel i det sammanhanget är inte helt fel att använda.

Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild. Ha ha...jag visste att du inte kunde låta bli att dra upp Ametist-tråden.....

Hej!
Funderar över det där avloppet som det stod om i artikeln. Vet du vad det var för avloppsvatten och var vattnet kom ifrån?

Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild. Ha ha...jag visste att du inte kunde låta bli att dra upp Ametist-tråden.....

Hittills tycker jag vi varit ganska förskonade från personangrepp även om diskussionens vågor gått höga.

Nu kommer du dock med ett äkta persoangrepp när du säger att ginnies inte är riktigt klok och behöver psykologhjälp.

Vad är dina problem eftersom du måste skriva så?

Hittills tycker jag vi varit ganska förskonade från personangrepp även om diskussionens vågor gått höga.

Nu kommer du dock med ett äkta persoangrepp när du säger att ginnies inte är riktigt klok och behöver psykologhjälp.

Vad är dina problem eftersom du måste skriva så?

Jag anser att det inte står rätt till där, eftersom hennes dialog mot mig går ut endast på att fortsätta att bråka och älta. Hon bidrar hela tiden till att det trappas upp. Det är mitt problem.
Dessutom vägrar hon på att svara på den fråga jag stället 2ggr, som handlar om tråden. Hon väljer bara ut det hon tycker hon kan "håna" istället för att hålla sig till diskussionen...
Skumt beteende!

Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild.

Tja, vad bra, då kanske man kan fortsätta trådens verkliga diskussion om det är så att du inte svarar mig mer.

Ditt inlägg talar för övrigt för sig självt, blir du alltid så uppretad när någon du tillrättavisar i skolan ex:confused:, sedemera visar sig ha rätt, stackars elever isåfall....

Det finns ingen anledning att bryta sig in för man hinner inte skyla över nåt allvarligt på nån dag det kan ta och har verkligen inspekt
meddelat sig via post om det är rek. och hämtas inte detta rek ut
då meddelar polisen henne och sånt måste ju posten ha på data om det ej blivit utlöst:banana:

Dina inlägg är till stor del virriga och osammanhängande, som här.

Men fast du vill värna om din familj?, så är du åtminstonde ärlig. För här måste du väl ändå mena att inspektören faktiskt, som i artikeln, vid upprepade tillfällen försökt få tag på A. bl.a genom rek?
Långt innan hon tog nyckel och låste upp själv? och att A. då valt att inte hämta ut reken av den anledningen att hon inte ville ha besök?, bara en fråga.

Jag anser att det inte står rätt till där, eftersom hennes dialog mot mig går ut endast på att fortsätta att bråka och älta. Hon bidrar hela tiden till att det trappas upp. Det är mitt problem.

Jag har försvarat mig från dina inlägg gällande ordet misskötsel,vilket du har ältat sida upp och sida ner....... det är ju faktiskt inte du som bestämmer innebörden, fast du är svenskalärare, det måste ändå vara jag och eftersom det finns andra synonymer, vilket någon kan passa bättre efter mitt sätt att tänka när jag skrev raden så är det mitt val, inte ditt, vilken synonym som jag tycker passar bäst.:D

Jag har försvarat mig från dina inlägg gällande ordet misskötsel,vilket du har ältat sida upp och sida ner....... det är ju faktiskt inte du som bestämmer innebörden, fast du är svenskalärare, det måste ändå vara jag och eftersom det finns andra synonymer, vilket någon kan passa bättre efter mitt sätt att tänka när jag skrev raden så är det mitt val, inte ditt, vilken synonym som jag tycker passar bäst.:D
Erkänner mitt övertramp ang ditt psykiska tillstånd. Det var dumt av mig att skriva så.
ja jag har märkt att du har försvarat dig ang ordet. Jag har också skrivit tidigare att ordet "vanvård" har en starkare "klang". Men de är likförbaskat synonymer även fast man kan tolka de olika starkt.
Men min fråga nu för 3dje gången: Vad är det som missköts, för jag antar att du måste ha ett subjekt i tankarna?

Att utsätta djur/hästar för stor och onödig risk att skadas. I det här fallet genom att placera en harv i en hage.
Detta är helt klart att missköta sitt ansvar som djurägare.

Det är som att sätta upp taggtråd runt hagen eller kanske mer som att låta taggtråd ligga i gräset i hagen.

Självklart beror farligheten på vilken typ harv eller jordbruksmaskin det handlar om.

Stallägaren har i detta fall snabbt undanröjt problemet när hon uppmarksammats på det. Det är bra, men faktum kvarstår att det hade varit bättre om det inte hade behövts påpekas.

Jag har svårt att förstå att du inte kan inse felet med skadliga saker i hagen och lämna det, utan måste fortsätta med någon typ av "ordmärkeri" när det för mig i alla fall är uppenbart att det inte är bra med farliga saker i hagen som faktiskt är väldigt lätta att åtgärda.

För att återigen svara på din fråga som i och för sig inte var till mig ;)
Det handlar om att missköta sitt ansvar som djurägare.

I övrigt vill jag påpeka att i mitt tidigare skämtsamma inlägg om lärare så fanns det en smiley som just skulle peka på att det inte var så allvarligt menat.

Nu skall jag fundera på om jag skall och i så fall hur länge jag skall stänga av dig för ditt tidigare påhopp på användaren ginnies, det var helt klart över gränsen.
Förmodligen klarar du dig denna gång då en avstängning möjligen kan misstolkas som att jag vill få tyst på dig pga att vi inte har samma uppfattning i just denna diskussion.

Stallägaren har i detta fall snabbt undanröjt problemet när hon uppmarksammats på det. Det är bra, men faktum kvarstår att det hade varit bättre om det inte hade behövts påpekas.

I övrigt vill jag påpeka att i mitt tidigare skämtsamma inlägg om lärare så fanns det en smiley som just skulle peka på att det inte var så allvarligt menat.

Nu skall jag fundera på om jag skall och i så fall hur länge jag skall stänga av dig för ditt tidigare påhopp på användaren ginnies, det var helt klart över gränsen.
Förmodligen klarar du dig denna gång då en avstängning möjligen kan misstolkas som att jag vill få tyst på dig pga att vi inte har samma uppfattning i just denna diskussion.

Ja det är bra att harven är flyttad. Men vi kan fortfarande inte veta om harven tex blivit kvar i hagen pga av haveri och ägaren tex inte tänkt ha sina hästar ute just då, hon kanske har fler hagar. Jag har heller aldrig skrivit att det skulle vara ett bra ställe att placera en harv på, däremot i 2 inlägg har skrivit att det var kanske var ett olämpligt ställe. Det är bara att läsa innantill.
Är medveten om mitt övertamp, det var att gå för långt.
Jaha, så du vill inte ha tyst på mig då, det var bra.
Men OM du nu stänger av mig, hur länge blir jag avstängd i så fall? Och hur länge ska du fundera på det?

Bra att du förklarade ditt skämtsamma inlägg så att jag nu förstår att du inte menade allvar iallafall.

Ja och dessvärre inte i någon annan diskussion heller, vad jag kan erinra mig om. Men vem vet, vi kanske tycker lika i nåt ämne en vacker dag och det får du ju inte reda på om jag är avstängd, inte sant?

Gunnar, jag tyckte nog att du gjorde både ett plumpt och onödigt påhopp på mig och Lillfi i ditt inlägg. Det var en ganska låg nivå på det inlägget, enligt mig. Och det räddades inte av en smileys. Jag måste säga att jag betvivlar din opartiskhet efter det inlägget utan tvärtom, du tog väldigt mycket parti för vissa personer. Du rycker ständigt ut till Ginnies försvar när hon inte klarar av sina ordkullerbyttor längre. Går det inte att stänga av dig ett tag?! :confused: Skämtar bara, :) :) :) :) men jag kan inte tycka att du är särskilt opartisk i a f.

Gunnar, jag tyckte nog att du gjorde både ett plumpt och onödigt påhopp på mig och Lillfi i ditt inlägg. Det var en ganska låg nivå på det inlägget, enligt mig. Och det räddades inte av en smileys. Jag måste säga att jag betvivlar din opartiskhet efter det inlägget utan tvärtom, du tog väldigt mycket parti för vissa personer. Du rycker ständigt ut till Ginnies försvar när hon inte klarar av sina ordkullerbyttor längre. Går det inte att stänga av dig ett tag?! :confused: Skämtar bara, :) :) :) :) men jag kan inte tycka att du är särskilt opartisk i a f.
Du har huvudet på skaft, terese! :bow:

Nu vet ju jag att du blir irriterad på mig för att jag bowar åt terese, men skriv nåt bra nån gång så kanske jag bowar till dig också! ;)

Varför ska man vara opartisk när någon skriver att en användare har något fel i huvudet?

Tycker du att det är ok att skriva på detta sätt?

Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild.

Ska vi prata om påhopp så är detta ett absolut ett sådant, i det som påstods vara ett påhopp syntes nämligen tydligt att det handlade om en mer skämtsam tonart. Det som refereras här är allt annat än skämtsam snarare oförskämt så det räcker.:mad:

Varför ska man vara opartisk när någon skriver att en användare har något fel i huvudet?

Tycker du att det är ok att skriva på detta sätt?

Ska vi prata om påhopp så är detta ett absolut ett sådant, i det som påstods vara ett påhopp syntes nämligen tydligt att det handlade om en mer skämtsam tonart. Det som refereras här är allt annat än skämtsam snarare oförskämt så det räcker.:mad:

Tar mig friheten att svara på det här.
Gunnar skrev inlägget långt tidigare än mitt påhopp.
Så det han skrev har inget med mitt påhopp som kom långt senare, att göra.
Jag har redan diskuterat mitt övertamp med Högste chefen själv
och ja, det var oförskämt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 267
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar