Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

Du har hakat dig på ordet misskötsel för du sätter det synonymnt med vanvård och endast det- fast jag flera ggr förklarat att det inte var min mening- och jag har utifrån det förklarat vad jag menade med meningen.

Men du är inte nöjd, du fortsätter att älta, ältar igen och igen, och nu vill du ha ett nytt ord av mig, där du redan själv antar att det är ett subjekt.

Nåväl!
Jag ska se om jag får tyst på dig så det kan bli en ände på den här diskussionen....:grin:

En annan synonym till misskötsel än vanvård.
Ett ord som passar mig bättre i sammanhanets betydelse än din valda synonym vanvård.

Försummelse.

Nu har du nog missupfattat min fråga då. För det första är det inte jag som sätter synonym misskötsel-vanvård. Det gör orboken åt oss. Det kan jag inte ändra på. Det som står, står.
Jag vill inte ha ett nytt ord av dig. Försummelse hör ihop med både misskötsel och vanvård fast det inte är lika starkt, dock står det ej som synonym i orboken.
Men vi håller oss till det ord som du använt från början nämligen ordet misskötsel. Du skrev att du INTE avsåg att djuren missköttes. ok? Vad är det du avser som missköts? Menar du ägorna? Gården? harven? Förstår du frågan nu?

Nej de outlösta breven ligger kvar på posten. Personlig delgivning är nästa steg vilket dock inte behövs för att en inspektion skall genomföras. Grattis att du äntligen skriver att det är din familj det handlar om så varför skall vi lyssna mer på din sida än kommunens.
PL

Men var står det att det är hennes familj nånstans?

Att ha djur i farliga hagar faller definitivt under djurskyddslagen, vad du sen väljer att kalla det är väl ganska oväsentligt.
Sen har vi väl alla sagt att det i sig inte räcker för djurförbud om det rättas till.
PL

Såfort du blir ställd mot väggen så kommer detta, tydligen inte bara jag som har dåligt minne enligt dig och behöver läsa tråden igen.

Det är väl inte att bli ställd mot väggen? För att Pl minns lite fel.
Det var väl han blev ställd mot väggen. Bråka inte om det nu är du snäll! Ok jag ska inte ta upp erat "minne" igen.

Du skrev att du INTE avsåg att djuren missköttes. ok? Vad är det du avser som missköts? Menar du ägorna? Gården? harven? Förstår du frågan nu?

Du har tjatat dig fram i tråden om vanvård, nu helt plötsligt när jag menar att du har fel med din synonymöversättning i MITT sammanhang, samtidigt som jag ger ett nytt ord som JAG tycker passar i sammanhanget, även det en synonym, så förstår du ändå inte att jag menar att ägaren i sin hästhållning är försumlig eftersom det fanns jordbruksmaskiner i hagen och skaderisken ökar.

Jag tycker du ska vara lite försiktig med att påpeka för andra om lässvårigheter och dåligt minne, när det kommer fram mer och mer att du inte är så mycket bättre själv.

Räcker detta malande nu, så vi alla kan återgå till trådens ämmne?

Du har tjatat dig fram i tråden om vanvård, nu helt plötsligt när jag menar att du har fel med din synonymöversättning i MITT sammanhang, samtidigt som jag ger ett nytt ord som JAG tycker passar i sammanhanget, även det en synonym, så förstår du ändå inte att jag menar att ägaren i sin hästhållning är försumlig eftersom det fanns jordbruksmaskiner i hagen och skaderisken ökar.

Jag tycker du ska vara lite försiktig med att påpeka för andra om lässvårigheter och dåligt minne, när det kommer fram mer och mer att du inte är så mycket bättre själv.

Räcker detta malande nu, så vi alla kan återgå till trådens ämmne?

Försumlig. ok vi slutar malandet här.

Felläsning i hastigheten men nog är hon en nära vän.
PL

Det var jag som frågade M. i ett tidigare inlägg om hon tillhörde familjen, inget svar har kommit, tycker under trådens gång att de uppgifter hon lämmnar, kostnad för bilrep ex, tyder på att hon har mkt väl insikt i, inte bara trådens ämne, utan saker runt omkring, mer som en familjemedlem har, än en utomstående vän, men kan ha fel.:)

Veterinärers ord väger väl tungt eller hur?

Ett veterinärutlåtande borde ju väga väldigt tungt om inte avgörande. Någon vet borde ju påpekat något under årens lopp om det rådde någon form av missförhållande och hästarna hälsa på något sätt varit i fara. Det är min övertygelse.

Grovt räknat delar jag in djurägarna i fyra grupper.
Riktigt kunniga som har full koll, de som sköter sitt jobb med rimlig kompetens, halvkassa men där anmälan inte är självklar förrän det börjar försämras o i sista hand de klara anmälningsfallen.
PL

Grovt räknat delar jag in djurägarna i fyra grupper.
Riktigt kunniga som har full koll, de som sköter sitt jobb med rimlig kompetens, halvkassa men där anmälan inte är självklar förrän det börjar försämras o i sista hand de klara anmälningsfallen.
PL
Gör du också påpekanden när du är ute hos dessa om du anser det befogat?

Förstår du inte skillnaden mellan att ta upp en sak när man träffas o att ringa spec om det. Läs även vad jag skrev tidigare i frågan om vad jag då kan säga eller ej.
PL

Förstår du inte skillnaden mellan att ta upp en sak när man träffas o att ringa spec om det. Läs även vad jag skrev tidigare i frågan om vad jag då kan säga eller ej.
PL
jo jag vet precis vad du skrev om det, jag trodde du menade att något annat skulle vara förändrat så att du inte ens kunde ta det då ni sågs .

Kan du berätta då vad du lägger till grund för din gruppindelning? Kan en mkt duktig hästhållare komma i grupp 1 även om ekonomin inte är så god och stället inte är tipp-topp. Eller är indelning lika med
våra olika s k socialklasser? Ett ställe kan ju vara hur fint som helst men hästarna kanske inte mår bättre än hos lilla Fia i skogen som gör allt för hennes hästars välbefinnande men inte har marmorgolv i stallet. Det går ju inte bara att se allt i svart eller vitt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 267
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar