Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

?

Tycker du att det är ok att skriva på detta sätt?

Tar mig friheten att svara igen! Självklart tror jag inte terese tycker det är ok att skriva så. Inte jag heller! Det var ett övertramp som jag har sagt och det kommer inte att upprepas! Så får man INTE skriva!
Därmed inte sagt att det förändrar min syn på saken!

Vad beträffar ditt gnäll att lärare som yrkesgrupp blir påhoppade så gjorde du tydligt ditt eget påhopp i egenskap av lärare. Som väl är så har de flesta lärare numera bättre vett än att använda språket som tillhygge på ditt okunniga o inskränkta sätt.
PL

Jag vet att du har insett att du gick över gränsen, det är bra. Ännu bättre är om dina kompisar även kan inse samma sak, så kanske det inte behöver inträffa igen av denna kaliber.
Det är bra om man läser och förstår, gubbarna är till för att ange tonfallet vilket är bra eftersom en skriven text kan vara mycket svår att tolka.

Samma text kan uppfattas väldigt olika, beroende på hur den uttrycks. Här kommer gubbarna med i bilden, man bör läsa även dem.

Vad beträffar ditt gnäll att lärare som yrkesgrupp blir påhoppade så gjorde du tydligt ditt eget påhopp i egenskap av lärare. Som väl är så har de flesta lärare numera bättre vett än att använda språket som tillhygge på ditt okunniga o inskränkta sätt.
PL
nja det var knappast i egenskap av lärare som det blev påhopp.
Det var mer personangrepp och var lärarn kom in i bilden ser jag inte riktigt...Men du är rättså bra själv att hoppa på folk, nu kallar du mig inskränkt och okunnig tex, det kan du vara själv!

Jag vet att du har insett att du gick över gränsen, det är bra. Ännu bättre är om dina kompisar även kan inse samma sak, så kanske det inte behöver inträffa igen av denna kaliber.

Det är jag övertygad om.

Det är inskränktt o okunnigt att hacka på någon för att denne använder en stavning som i det praktiska svenska (skrift)språket är i stort sett lika vanlig som den "korrekta". O du påpekade att DU minnsan var svensklärare!
PL

Anette har inte fått något rek.
Inspekt säger sig skickat brev och inte fått tag i henne.
A .har begärt kollinr av hälsov. och
posten om det finns några outlösta
brev..
I nästa vecka skulle hälsov. n. veta om det fanns outlösta brev,enl
samtal m. kontorist.:devil::banana:

Polisen kommer väl ut med outlösta brev för delgivning om man inte hämtar ut själv så vitt jag vet och polisen känner Anette och hennes
mamma.de vet vart de skulle ringa i så fall.Om det fanns outlösta brev.

Det är inskränktt o okunnigt att hacka på någon för att denne använder en stavning som i det praktiska svenska (skrift)språket är i stort sett lika vanlig som den "korrekta". O du påpekade att DU minnsan var svensklärare!
PL

nehehe heddu!! Där har du fel igen! har du också dåligt minne tro??
Kan du ta o läsa tråden igen eller?? Om du inte orkar det ska fräscha upp minnet med en liten resumé.
Det började med att guinners skrev; "nu låter du som en gammal,torr och tråkig svenskalärare."
Då skrev jag tillbaks: "Kan beror på att jag är en fd sådan. Gammal? javars. Torr och tråkig? Inte ett dugg"
Tilläggas kan att jag ALLTID även i talspråk påpekar just att man säger Svensklärare eller lärare i Svenska. Engelsklärare eller lärare i Engelska. HistoriElärare eller lärare i Historia. Det är förmodligen en gammal yrkesskada eller nåt, men knappast inskränkt eller okunnigt!
Enerverande för omgivningen möjligtvis.

Nej de outlösta breven ligger kvar på posten. Personlig delgivning är nästa steg vilket dock inte behövs för att en inspektion skall genomföras. Grattis att du äntligen skriver att det är din familj det handlar om så varför skall vi lyssna mer på din sida än kommunens.
PL

Kul att du fick ngt att jubla över. Där jag växte upp sa man alltid svenskalärare o inte ens på den tiden var våra lärare tillräckligt torra för att säga något.
PL

Polisen kommer väl ut med outlösta brev för delgivning om man inte hämtar ut själv så vitt jag vet och polisen känner Anette och hennes
mamma.de vet vart de skulle ringa i så fall.Om det fanns outlösta brev.

När det gäller rekommenderade brev som ej hämtas ut så kontaktas avsändaren. Jag sände ett sådant brev för ett tag sedan som ej hämtades ut av vederbörande. Jag blev då kontaktad av posten som då sände tillbaks det till mig.

Ska ta reda på det
Det är ingen växtlighet på ett ställe ,där blir gulaktigt på ytan
och växer dåligt .
Det går ett avlopp där i kanten av A.s vinterhage
På måndag vet kommunen det.De skulle titta på en karta.

Men min fråga nu för 3dje gången: Vad är det som missköts, för jag antar att du måste ha ett subjekt i tankarna?

Du har hakat dig på ordet misskötsel för du sätter det synonymnt med vanvård och endast det- fast jag flera ggr förklarat att det inte var min mening- och jag har utifrån det förklarat vad jag menade med meningen.

Men du är inte nöjd, du fortsätter att älta, ältar igen och igen, och nu vill du ha ett nytt ord av mig, där du redan själv antar att det är ett subjekt.

Nåväl!
Jag ska se om jag får tyst på dig så det kan bli en ände på den här diskussionen....:grin:

En annan synonym till misskötsel än vanvård.
Ett ord som passar mig bättre i sammanhanets betydelse än din valda synonym vanvård.

Försummelse.

Kul att du fick ngt att jubla över. Där jag växte upp sa man alltid svenskalärare o inte ens på den tiden var våra lärare tillräckligt torra för att säga något.
PL

Ja det var väl kul! Förmodligen sa väl även dina lärare "svenskalärare" eftersom alla på orten sa det, så det är väl klart de inte tänkte på att korrigera det då. Det fanns säkerligen annat det anmärkte på...

*kl*

Kan ni sluta tja om svensklärare eller svenskalärare!!! Börjar bli :devil:irriterad över små fjantsaker i tråden som inte hör hemma här.

Skulle vara kul OM tråden kunde hålla sig till fakta och inte en massa svammel som inte ens berör tråden.

nehehe heddu!! Där har du fel igen! har du också dåligt minne tro??
Kan du ta o läsa tråden igen eller??

Såfort du blir ställd mot väggen så kommer detta, tydligen inte bara jag som har dåligt minne enligt dig och behöver läsa tråden igen.

Du som kände veterinären kan väl fråga honom
Veterinärers ord väger väl tungt eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 267
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar