Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

Då borde väl veterinärena ha sagt till i så fall och Anette har haft mycket med dem att göra både vid fölningar och annat.

Så det har ingen betydelse hur omgivningen uppfattar inläggen????
Efter den sista artikeln hon hjälpte mig att hitta börjar jag på allvar undra om inte detta är fråga om ett kroniskt skitställe.
PL

Omgivningen, det är du och jag det bla, nej det är den som är omtalas som möjligen kan känna sig kränkt, eller känner du dig kränkt? Har någon påtalat att du "missköter" dig, eller kallat ditt ställe för "skitställe" ??

Ja inte kan jag säga vem som har rätt, kommunen eller du. Det enda jag kan säga är att innan du drog igång din kampanj såg jag en situation där en inspektör gått in olovligt o krävt djurförbud utan sakliga grunder. Men nu har du dragit fram en massa saker som faktiskt skulle kunna vara till grund för ett djurförbud.
Får väl diskutera med stationschefen i mora nästa gång jag träffar honom.
PL

Då borde väl veterinärena ha sagt till i så fall och Anette har haft mycket med dem att göra både vid fölningar och annat.

Anette har ochså anställning av kommunen ,att hjälpa
ungdom just med hästaktiviteter

Gör det ,han heter Bertil Jacobsson
Eller fråga Vet Georg Enhörning som var innan honom också

Ja då kan du ju få svar av honom.
Det är en duktig veterinär

Ja inte kan jag säga vem som har rätt, kommunen eller du. Det enda jag kan säga är att innan du drog igång din kampanj såg jag en situation där en inspektör gått in olovligt o krävt djurförbud utan sakliga grunder. Men nu har du dragit fram en massa saker som faktiskt skulle kunna vara till grund för ett djurförbud.
Får väl diskutera med stationschefen i mora nästa gång jag träffar honom.
PL
Varken du eller jag vet ju hur det "ser ut" på gården men av bilden att döma från artiklen i början, syns iallafall, ett vad jag kan ana välvårdat stall med riktiga boxar och som vi fått reda på var tämligen nybyggt med nytt cementgolv bla annat.

Du påstår ju att du har information.
PL

Min övertygelse är att det inte råder misskötsel på gården, men information har jag inte mer än någon annan, och jag har oxå tidigare sagt till dig, eftersom du trodde att jag ingick i hennes vänkrets, att så inte var fallet.

Anette har kunskaper om jordbruk ,hon har jobbat med mjölkkor
på gård med 80 djur och även då haft kontakt med samma veterinärer,hon har haft hand om mjölkn,provmj.kalvfödsl
mm.klass 1 gårdar.
Så de veterinärerna känner Anette
Vet :Enhörning brukade in till Anettes morfar och få kaffe när han levde.

Nu finns det flera lärare som skrivit i den här tråden, bör de också ta illa upp då? Eller anser du att endast du och en till som är lärare är de som är utpekade?

Men annars måste jag säga att även jag funderar lite? För här har ni harvat samma ämne hela tiden, nämligen den om dessa maskiner. Alla är överens om olämpligheten i att ha sådan i en hästhage utom möjligen du och någon mer, men sida upp och sida ner så upprepar du samma fråga gång på gång som redan är besvarad.
Anser man att ett djurförbud är ok för detta? Nej det är det inte.

Klart man börjar undra.:confused:

Nu finns det flera lärare som skrivit i den här tråden, bör de också ta illa upp då? Eller anser du att endast du och en till som är lärare är de som är utpekade?

Men annars måste jag säga att även jag funderar lite? För här har ni harvat samma ämne hela tiden, nämligen den om dessa maskiner. Alla är överens om olämpligheten i att ha sådan i en hästhage utom möjligen du och någon mer, men sida upp och sida ner så upprepar du samma fråga gång på gång som redan är besvarad.
Anser man att ett djurförbud är ok för detta? Nej det är det inte.

Klart man börjar undra.:confused:

Gunnar skrev direkt till Terese, hon är lärare. I hans inlägg tar han upp de saker som jag skrivit om, samt raljerar över våran yrkeskår. Inläggen är direkt kopplade till mig och Terese, så varför skulle någon annan lärare ta illa upp? iofs så kan de nog även göra det när jag tänker efter, man har ju liksom en yrkesstolthet. Tänk dig själv om nån raljerar över ditt yrke, låt oss säga att du är veterinär,och han typ säger nåt nedlåtande i samma stil över den yrkesgruppen, samt menar dig personligen, för det är jag övertygad om han gjorde. Klart man tar illa upp. Tror du det hade blivit nån reaktion om veterinärkåren skojats nedlåtande om då?

Nu måste jag fråga PL om han är inblandad i detta ärendet via sitt jobb. Jag är ganska ny här så jag har inte riktigt koll vad han jobbar med. Men spontant känns det att det är lite utöver ens befogenhet att diskutera ett fall man inte är inblandad i med en stationschef. Framför allt om man är "kompisar". Låter mer nyfiket än sunt. Men det är kanske bara jag som tycker det eftersom jag är van att jobba under tystnadsplikt. :angel:

Jag vet att jag har en jättebra läsförståelse och ordkunskap och det vet säkert Lillfi att även hon har. och jag som undervisar i matte har väl verkligen förståelse för att folk kan ha svårigheter. Så det blir lite löjlig diskussion som både Gunnar och moderator eldar på. Däremot har vi reagerat på att folk använder ord som de inte riktigt vet vad de betyder och att det blir ett himla liv när detta påpekas. Det är ju lättare att hålla en bra diskussion om vi använder ordens rätta betydelse och vi inte behöver gissa oss till vad orden kan tänkas betyda just när en viss person använder dem. Jag tror att det uppstår lätt missförstånd om alla ska ha egna tolkningar av ord. Kanske ett av skälen till att man uppfann ordlistan...:idea:

Nej jag är inte inblandad o har inte diskuterat det med kollegan i Mora så jg känner mig helt fri att diskutera detta som privatperson.
Om jag får privat info av min kollega blir det mkt svårare att diskutera vidare.
Dvs om allt är jättebra så kan jag föra det vidare men knappast annars.
PL

Senast ändrad:

Tack för svaret. Det var bara en spontan reflektion!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 267
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar