Sv: Rätt gå in till häst
Med så, som det verkar, dålig förståelse och läsförståelse bland lärarna här på forumet är det kanske inte så konstigt att det länge pratats om kris i den svenska skolan.
Tycker att det fortsätts att tjaffsas en massa om saker som är av väldigt liten vikt. Jag borde därför egentligen låta bli att ta upp detta
Jag anser att vård är betydligt mer knutet till djur än skötsel. Samtidigt som jag anser att skötsel är betydligt mer knutet till saker än vård. Jag anser att missskötsel ligger betydligt närmare "hantera fel" än vanvård.
Att placera maskiner i en hage är att öka risken för skador på hästarna i onödan. Självklart finns det andra risker också, men oftast är de inte lika stora eller lika enkla att åtgärda.
Om man har hästar som nästan alltid smiter från sina hagar genom att hoppa över staket eller när man skall ta in dem bör man nog försöka se till att få bort maskiner från vägen till stallet eller där de brukar vistas om de hoppar ur hagen.
Ännu bättre är kanske att se till att de ite hoppar ut eller smiter.
Jag undrade även om detta med nyckeln, hur inspektören fick tag på den. Där kom det nu ett svar om att inspektören själv tagit den på på en spik, på en vägg?
Dock skrev maybelline också "Ånette var hemma på några minuter efter modern ringt henne och berättat att de låst upp"
Detta kan tolkas som om modern hade låst upp, och det var något liknande som skrevs tidigare som gjorde att jag undrade exakt hur det egentligen gick till med nyckeln.
Om insoektören kanske först frågade var nyckeln till stallet var och sedan fick reda på det av modern efter det att inspektören påpkat att hon hade polismans befogenhet eller liknande kan det tänkas att det kan tolkas som modern gett inspektören nyckel och då också tillåtelse att gå in i stallet.
Jag tycker fortfarande att inspektören verkar ha hanterat detta på ett mycket konstigt sätt, om man ser till de uppgifter som framkommit.
Jag hoppas även att allt "konstigt" som hänt stallägaren har polisanmälts. Så att det om möjligt går at hitta mönster och kanske komma fram till vad det är som faktiskt har hänt.
maybelline verkar sitta på en hel del information, tyvärr är det inte alltid så lätt att förstå den, och som sagts tidigare, en del av det hon skrivit har kanske inte gagnat stallägaren.
Bara för att återigen klargöra, jag förstår fortfarande inte varför stallägaren skulle få djurförbud.