Rastgård i närheten av Lunds universitetssjukhus?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Breakdown
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 197
B

Breakdown

Jag ska på fredag köra ner till Lund tillsammans med min pojkvän som ska besöka läkare där, och medens han är hos läkaren tänkte jag hitta någon trevlig rastgård att släppa min dp en stund i, men eftersom jag bara varit i lund en gång innan har jag ju ingen aning vart jag skulle kunna hitta en sådan.

Så någon lund-bo som kan tipsa om en rastgård i närheten av universitetssjukhuset?! :)

Sv: Rastgård i närheten av Lunds universitetssjukhus?

Hmm, den hundrastgården som är närmast univ.sjukhuset är nog den nere på södra esplanaden (ca 10-20 min att gå).
Och den är inte direkt något att jubla över, om man säger så :p

Det gör mig inget att behöva gå lite, dock känns det lite trist om det inte är något att jubla över så att säga.
Vill gärna att det ska vara så man kan busa runt lite och möjligtvis träffa på någon annan hund som kan leka lite :)

Finns ju betydligt bättre rastgårdar i Lund än den ;)
Kan ju ge tips på andra rastgårdar i Lund beroende på hur mycket tid du har på dig :)

Hur mycket tid jag har vet jag faktiskt inte, vet inte hur lång hans möte kommer ta :) dock har jag bil, men är lite småfeg med att köra i nya städer.

Men tipsa på om bra rastgårdar, gärna där det är en del folk.. min lill-kille älskar att träffa nya hundar, finns det inga hundar där kommer han bara gå runt och kissa lite. Lös går han ju alltid hemma så det är inget "nytt" att vara lös och springa runt! :)

Hmm okej.. Då ska vi se här!

- Vill du inte ta bilen så ta bussen (3 Linero) och hoppa av på Linero C. Tar kanske 20 min med buss från sjukhuset. Gå sedan neråt (inte över vägen mao), höger vid dagiset (ligger ca 50m från busshållplatsen) och följ sen den asfalterade vägen (ca 300m) tills du kommer till ett ställe där vägen går åt två olika håll, så svänger du åt vänster, så ser du rastgården där :) Då kommer du till en rätt stor rastgård, min favorit.

- Ta buss (6 Ö Linero) och hoppa av på Drapavägen, gå över vägen (till vänster) och gå under tunneln (till höger när du gått över vägen) och sen ligger det en rastgård direkt till höger när du kommit ut på andra sidan.

- Ta buss (6 Ö Linero) och hoppa av på Tre Högars Park. Gå neråt, sväng vänster och följ "grusvägen" ca 200m så ligger det en hundrastgård på höger sida.

- Ta buss (1 Östra Torn) och hoppa av på sista hållplatsen (vet inte vad den heter, men du märker när det är den) och gå tillbaka en bit från hållet bussen kom från, gå under tunneln, följ cykelvägen och sväng höger vid en konstig korsning (haha) och gå en bit. Sen ligger rastgården på vänster sida.

Såå, typ. Det är väl vad jag kan komma på sådär på rak arm i hundrastgårdsväg. Annars gå ner till stadsparken och släpp honom där, brukar finnas hundar där med (vet dock inte hur det är mitt på dagarna). :)

Tack så mycket! Finns lite att välja på då! :)
Hoppas det är någorlunda fint väder på fredag då! :D

Inga problem! Ja, det gör ju det. Sen finns det säkert fler, men har bara
ordentlig koll på de jag skrev nu, vill inte direkt att du ska gå vilse :D

Rekommenderar starkt den första jag skrev, i alla fall storkelsmässigt.
Kan inte garantera att det är någon i någon av hundrastgårdarna, men ja :)
Vilken tid är det du är i Lund förresten? Förmiddagen eller eftermiddagen?

Om din hund funkar lös så är Sankt Hans backar jättetrevligt, där brukar vara en massa hundar. Det är ett stort backigt grönområde med lite dungar av buskar/småträd. Det tar 15-20 min att gå dit från sjukhuset.

Lite svårt att förklara men det är det stora grönområdet norr om sjukhuset precis norr om Norra Ringen. Titta på eniro.

Om din hund funkar lös så är Sankt Hans backar jättetrevligt, där brukar vara en massa hundar. Det är ett stort backigt grönområde med lite dungar av buskar/småträd. Det tar 15-20 min att gå dit från sjukhuset.

Lite svårt att förklara men det är det stora grönområdet norr om sjukhuset precis norr om Norra Ringen. Titta på eniro.

Hmm, att jag inte tänkte på det! Supertrevlig ställe att gå på ju :)
Går även att ta bussen dit om du inte vill gå. 4 Norra Fäladen eller 3 Nöbbelöv. Sen är ju frågan vad man ska hoppa av..

Kollade på eniro och det ser ju inte ut att vara allt svårt att hitta! :)
Tack så mycket! :)

Ta buss nr 3 mot Nöbbelöv och hoppa av på hållplatsen Monumentet (efter hållplatsen Kävlingevägen). Rakt fram i bussens färdriktning ligger S:t Hans backar. Det går inte att missa. Alternativt så kör du från sjukhuset höger in på Getingevägen. Vid första trafikljuset svänger du vänster in på Baravägen och kör tills den tar slut/du kommer till en större korsande väg. Då svänger du höger in på Kävlingevägen och kör rakt över nästa ljuskorsning. Bakom några buskar på höger sida finns en parkering där du kan ställa bilen.

Hur gick det för dig? Hittade du någon hundrastgård? :laugh:

Jag hittade till S:t Hans backar, inga problem alls att hitta. :)
Jag och lillkillen sprang runt där i en timme, han hittade en ursnygg schäfer-tik att pussa på
och sen blev han galet utskälld av en massa spaniel-hundar, så jag tror han hade skojj,
jag hade det iallfall! :D haha.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 925
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 100
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka