P
PansParis
Sv: Raspresentation tråd!
Ingen som vill lägga in flera underbara raser!
Ingen som vill lägga in flera underbara raser!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Leonberger
Bild
På min avatar kan ni se min ena pojke. Har inga andra bilder då min dator nyligen har kraschat men på hemsidan (se länken ovanför) finns det många fina bilder, dels på första sidan och sedan i fotogalleriet & hanhundslistan
Måste bara säga att ni alla har gjort en väldigt fin presentation av era raser. Jag kan ju erkänna att vissa raser har jag haft fördomar emot men efter att läst lite mer om dem så har fördomarna försvunnit..... Måste dock säga vad fina hundar ni har allihopa!
I denna tråd kan du presentare den ras du har eller tycker extra mycket om... Kul att lära känna lite nya raser eller lära sig mer om de raset som finns.
Exempel på vad som är intressant att beskriva:
Användningsområden? Vad har man / använder man hunden till idag?
Specifikt för just denna ras? Aktivitetsnivå? Pälsvård? Speciella kännetäcken?
Bild! m.m.
Kan ju även berätta lite om min andra ras;
Cavalier king charles spaniel
Användningsområde
Främst sällskap men jag anser att en cavalier kan man ha till allt. Agility, lydnad, bruks och utställning. Från allra första början var det en fågelhund (spaniel), därefter har den bara varit sällskapen och jakten har i princip försvunnit. Men vissa individer har lite högre jaktlust.
Aktivitetsnivå
Inte särskilt hög. Men detta är en hund som verkligen uppskattar stimulans och träning. Och ju mer träning de får desto mer aktiva blir det. Tränar man inte med dem är risken stor att man får en slö och tråkig hund.
Pälsvård
Relativt enkel på okastrerade individer. En genomborstning en gång i veckan, kanske lite noggrannare när det gäller öronen där det tovar sig mest. En kastrerad cavalier får en jobbig päls som växer som ogräs och den tovar sig lätt.
Speciella kännetecken
En oerhört social och positiv liten spaniel i fina färger. Älskar ofta allt och alla.
Storlek
Runt 38 cm och ca 8 kg ´
Dock vill jag påpeka att vissa cavalierer är stora, beroende på uppfödare...
Färger
Ruby (röd), black and tan (Svart med bruna partier), bleinheim (vit med röda fläckar) och tricoulor (vit med svarta fläckar och brun över ögon, kinder samt rumpa)
En underbar ras