Sol
Trådstartare
Sv: Raskattavel och överpopulationsproblemet
Jag stödjer i form av att donera foder och dylikt när jag har över och jag rekommenderar ofta mina köpare att skaffa en kattkompis från just ett katthem (få av mina köpare har haft råd att köpa 2 raskattungar samtidigt). Jag skulle önska att jag hade råd att avsätta en specifik summa per kattunge och skänka till något katthem, men det har jag inte.
Knapplån.
Ang. kasteringsdiskussionen, hur vanligt är det att Uppfödare av raskatter har någon typ av sammarbete med katthem? Själv vill jag gärna, när det kommit så långt, kunna ha en nära "relation" med ett katthem, där man t.ex donerar en viss summa per såld kattunge, t.ex en kastrationskostnad per katt. Pengar är ju något som alla katthem är i behov av. Även att man starkt rekomenderar hemlösingar som sällskap till den raskatt man tänk köpa. Är det vanligt att raskattsuppfödare upplyser kattköpare om den allmäna situationen om huskatter? Av det uppfödar-surfande jag gjort så har jag inte fått uppfattningen att många uppfödare stödjer katthemmen, men jag kanske fått fel bild?
Jag stödjer i form av att donera foder och dylikt när jag har över och jag rekommenderar ofta mina köpare att skaffa en kattkompis från just ett katthem (få av mina köpare har haft råd att köpa 2 raskattungar samtidigt). Jag skulle önska att jag hade råd att avsätta en specifik summa per kattunge och skänka till något katthem, men det har jag inte.