Sv: Raskatt vs Hus-/bondkatt
Du har allstå inte läst rasuppfödares hemsidor? Köp katt av mig eller gå till ett katthem? Det är alltså vad kattköpare har att välja på; den uppfödarens katt eller katthemskatt. Men ta dig själv som exempel. Skulle du rekommendera en potentiell kattungeköpare att köpa från huskattsuppfödare, om dina katter inte föll honom/henne i smaken?
Självklart inte eftersom jag är emot huskattuppfödningVarför skulle jag stötta nått jag är emot när jag tycker det är viktigare att katthemskatterna får ett hem än att dom ska sitta i sina burar och inte få nått hem medan oseriösa huskattuppfödare ska kunna sälja sina katter enkelt? Jag skulle inte skicka nån till en raskattuppfödare som inte jag anser seriös heller. Konstig fråga förresten. Katthemskatter är oftast huskatter, varför är det fel att rekomendera köpare dit? Katthemskatter (dom katthem jag skulle rekomendera) är dessutom vaccinerade, besiktade och tar betalt för sina katter. Du menar att jag är "rasist" för att jag hellre rekomenderar det än en gratis huskatt som inte är vaccinerad eller besiktad?
Så ja, absolut. Är man inte säker på att man vill ha just en renrasig katt så är en huskatt från ett katthem det jag rekomenderar.