Rasfundering... igen..

Sv: Rasfundering... igen..

Ja, jag brinner ju för DSG:n .....dom kan man ha till istort sätt allt, nja, dra skrinda kanske inte är nån höjdare :angel:

Det är synd att dom inte e speciellt stora.. Fast jag och sambon kanske ändrar uppfattning om vi träffar ett par stycken.. :idea:
Å det där med att dra skrinda, va mest OM vi skaffade en samojed så den fick dra lite iaf. Det är inget krav att hunden ska klara sånt:D
 
Sv: Rasfundering... igen..

jag är inte så förtjust i varken curly coated eller chesapeak retrieverna :crazy: Mest p g a pälsen visserligen. Nu låter det som att jag är jättekräsen, men jag har alltid haft svårt för hundar med lockig/krullig päls.
 
Sv: Rasfundering... igen..

jasså hehe ok ;) Men jag får väl propagera för min ras Golden då :) Kanske det kan vara nåt??? ;)
 
Sv: Rasfundering... igen..

mjo Golden skulle nog passa... vi har kikat lite på dom.. Borde nog kika lite mer på dom tror jag...
 
Sv: Rasfundering... igen..

Det tycker jag absolut :) Det är en rolig ras att ha.
 
Sv: Rasfundering... igen..

Har ni funderat på Amerikansk cocker spaniel.. det är en del skillnad mellan den och den engelska.

då är ju dock pälsen lång, men det är inga problem alls att hålla den kort! 2 av min familjs hundar är kortklippta och det går hur bra som hällst! å söta är dom!

dom är ju i medelhöjd och utmärkta, spår, lydnads och agillity hundar! även i andra hundgrenar är dom ruskigt duktiga..! den blir vad du gör den till! dom är MKT arbetsvilliga men skulle inte kalla dem arbetsnarkomaner, utan om man aktiverar dom på ett vettigt sätt, det är nog ingen hund som vill ligga å sova 7 dar i veckan, utan lagom aktivering för en frisk och glad hund
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rasfundering... igen..

Jag gillar faktiskt inte den am.cockern... vet inte riktigt varför, men tycker inte dom e speciellt fina :crazy:
 
Sv: Rasfundering... igen..

hejsan.

såg att du tänkte på schäfer, jag har en vit herdehund som är i samma släkte som schäfern. de är underbara säger jag bara:d

www.vitherdehund.dinstudio.se om du vill kolla lite på min och syrrans valpar.
 
Sv: Rasfundering... igen..

Vad gäller temperamentet är pinschrarna och dvärgarna väldigt lika. Pinschrarna är ju dessutom i en ganska behaglig mellanstorlek.
Men jag tror att man måste vara en speciell typ av människa för att uppskatta pinschersläktet. :angel:
Dom har ju mycket egenheter för sig, dom har ju inte samma will to please som ex vallhundarna. Det är mycket jobb. Men det är också det som är det roliga. Hittar man bara motivationen i en pinscher så är dom fantastiska. Lättlärda, älskar att jobba. Vänder man bara deras energi åt rätt håll har man mycket hund som är rolig att arbeta med. :love:

4380552.jpg

4380568.jpg

4380581.jpg
 
Sv: Rasfundering... igen..

alla har ju sin smak :) men en springerspaniel kanske? låtersom den passar in på dina önskemål!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 472
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 660
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 380
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 426
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp