Ras som är lik Dvschnauzer?

Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Håller med Moster Mia, är ju bara ett ordstäv som man kanske inte ska ta så allvarligt. Det är ju inte menat att avra nedlåtande mot terriers. För övrigt gillar jag de små "ettriga" sakerna, det finns en viss charm med terriers.

Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Det är inte nedlåtande tycker jag, utan en komplimang!
Det är ju en terriers psyke som gör den annorlunda från många andra raser, och den SKA vara så också.

Mina Amstaffar är lika envetna, på, envisa och hårda som en terrier ska vara, och det ser jag som positivt. Att man sen får jobba med dom 100 ggr hårdare ibland kommer ju liksom på köpet, med all deras envishet och starka vilja.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 530
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 515
Senast: Sedna
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 691
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31