Ras identifikation

Sv: Ras identifikation

Absolut, men det finns undantag. Jag får ofta följa med kompisar när dom ska titta på kattungar eftersom jag har haft katt hela mitt liv och dom vill ha lite hjälp, då har jag flera gånger vart hemma hos folk som haft en renrasig skogis (även Main Coon och birma en gång) som dom tagit kattungar på med en bondkatt. Så även fast jag tycker det är "fel" så vet jag att det förekommer.

Sv: Ras identifikation

Det kan säkert vara norsk skogskatt i katten finns ju en del drag i utseendet.

Har en Norsk skogskatt (med stam) och en bondkatt och skulle utan att tevka kunna para dem (om de inte varit kastrerade), men det kanske beror på att det är mina katter båda två, annars vet jag inte. Önskar att det var högre pris på bondkatter i annonser, hade det varit det så kanske de inte slängts runt hur som helst och kanske inte funnits så många hemlösa katter.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA