Ranch Trail Cup 2007

Sv: Ranch Trail Cup 2007

Den som väntar på nåt got...o.s.v.;)

Nej, fröken började växa i slutet av april och har vuxit en hel del nu under sommaren. För två veckor sen såg hon ut att ha stabiliserat sig på den punkten så vi har precis börjat repetera grunderna sen i våras.

Tids nog kommer vi ut på tävlingsbanan...hon blir ju fyra i vinter och allvaret tar vid. Jag har inga problem med att anmäla mig till tävlingar. Det är ju inte första gången:D

Men du kan väl hjälpa mig att puscha på BonRaiz i alla fall:idea::banana:

Hehe du Mia...tror du att jag var där ifjol utan kamera:angel:
Det blev en himla massa fina bilder tagna....som sen har använts i utbildande syfte hemma:angel:

Piraja, tack för tipsen....men de är redan "bättre beg";)
Senast idag...tom galopperade m däcket hängande:bump:
Lassot är kastat, konerna travade, bron m plast i slutändan beträtt osv
Det är som sagt bara fantasin som sätter stop...och hästen humör för dagen:smirk:

Ja ni kära "peppare"...säg det jag/vi inte har gjort hemma? Inte mkt!
Men det är en j...a skillnad på o göra det hemma än borta:crazy:
Jag har en häst, som är lite dr Jeckel mr Hyde....antingen är allt livsfarligt o hästätande el så är det inget som bekommer henne...
Ingen som direkt visar förrän på plats heller hur det kommer att gå:crazy:
Så vi skulle i stort sätt kunna bli diskade på 1a "hindret":rofl:
Och då blir det inte mkt träning, el hur?

Min förra häst, Sune, fixade allt irl....men s*tan om det kom på ridbanan:eek:... En av broarna jag passerade i skogen var 3 meter lång, 1 meter bred och 1,5 meter över en strid å...inga räcken. Där gick vi i stort sett dagligen över utan mankemang. På tävlingsbanan i vattlång hade man en bro som såg exakt lika ut...exakt...men Sune var misstänksam som attan..."Mycket illavarslande om en sån bro ligger direkt på sanden, bara"...Vi kom INTE över, nej:o

Ibland känns det så bittert (;)) om man tränat och tränat och tränat och så stupar man på såna moment ändå...:cool:

Vad är det för nivå på tävlingen ?

har inte den blekaste...Med tanke på priserna känns det som att det borde vara åt B-hållet iallafall;) MiaL har lagt in länk i sitt inlägg på sid 1.

har inte den blekaste...Med tanke på priserna känns det som att det borde vara åt B-hållet iallafall;) MiaL har lagt in länk i sitt inlägg på sid 1.

Men för jösse namn...B:eek:
Vad skulle jag ha där o göra då?
Jag som inte äns startat på E än:rofl:
Och med det starfältet, som blir...nänänä:crazy:
Men det är klart...dom kanske behöver ha nån som verkligen gör bort sig;), så kanske egna misstag inte blir så synliga:rofl:

Hey...du har tränat det mesta med din fröken. Ni passar absolut in där!!! F*n, jag tänkte ju komma med en grön 4-åring nästa år:eek:

Visst har jag, men som du sa, du har tävlings-rytinen, och det är AoO...eller hur?
Men det är klart, nån gång skall man börja jue:o

Äsch, va f....vi kör väll på:banana:
Jag lovar, mån skall jag bestämma mig, då har vi tagit hästrallyt m storm oxå och har lite mer o gå på:idea:

Hm...låter ju tjusigt med att jag har tävlingsrutin...men faktum är ju att i väntan på rätt häst har det hunnit gå 7 år:eek:...

Jag peppar vidare och hoppas att du ställer upp. Lovar ordna så jag kommer och stöttar personligen:cool:

Vi har ingen nivå på vår tävling just för att alla ska känna att de kan vara med. Och det kan lika gärna vara den häst som aldrig varit på en tävlingsbana som vinner just pga av att vi vill bygga hinder som du möter i skogen tex buskar, barnens leksaker på banan osv. Det finner du knappast på SM-banor med perfekta nymålade bommar, blanka fina tunnor och så vidare. Nä hellre en gammal rostig traktor på banan som du kan möta på i skogen:idea:. Vad det gäller priserna så visst de är fina men ni ska veta att vi delar ut era startavgifter i prispengar, det är det som är vår grej. Pengar åt folket och en underbar westerndag för oss alla.
BonRaiz kul att du äntligen kommit på vad som är bäst för dig alltså att komma och vara med. Ska se till att du trivs hela dagen hur det går på banan är mindre viktigt. Och dom som gör bort sig är väl de som inte törs vara med, jag skulle inte våga fälla några kommentarer om jag satt i publiken i alla fall.:banana::bump:

Faktum är ju att jag grämer mig lite att jag inte har fröken i form...så läskigt lockande du beskrev det hela:bow:... Rena "Robin Hood"-andan...Jäjj:banana:...Lovar och svär, dyrt och heligt att jag kommer att tävla hos er framöver:D

Önskar att ni kunde ordna en clinic eller något i den stilen kvällen innan, precis som redan önskats på den här tråden! Hade inte behövt vara speciellt avancerat, bara ett tillfälle för oss som inte varit ute speciellt mycket med våra hästar tidigare att få upp självförtroendet lite och kanske träna lite på hela banor. :o Ställer gärna upp själv och hjälper till om det skulle vara ett problem!!!
Om inget annat, finns det någon tränare/träningsbana i Skåne med omnejd???
Är ju så dödligt sugen på att vara med.:bump:

MVH Cowboy 2b

Jag peppar vidare och hoppas att du ställer upp. Lovar ordna så jag kommer och stöttar personligen:cool:
Sagt e sagt:rofl:
Börja fixa ledigt redan nu...
Då betalar jag in "groomar-lunchen" för dig nu;)
För nu har jag skickat in anmälan:eek:
Men, tänk efter denna helg hoppade inte hjärtat såna frivolter, som när jag läste proppen...

Raiza skötte sig kanon på hästrallyt, vi låg på delad 1a plats (18 ekipage) igår, men pga (ursäkter:angel:) att jag inte var m på maskeraden, trillade jag ner till 7e, men red upp mig till delad 4e idag igen....
Offrade tom mina 1400.- boots för o vada upp till låren i en damm m henne...men nu är dom inoljade igen...
Mkt nöjd, så nu har vi fått vår 1a rosett:banana:

Önskar att ni kunde ordna en clinic eller något i den stilen kvällen innan, precis som redan önskats på den här tråden! Hade inte behövt vara speciellt avancerat, bara ett tillfälle för oss som inte varit ute speciellt mycket med våra hästar tidigare att få upp självförtroendet lite och kanske träna lite på hela banor. :o Ställer gärna upp själv och hjälper till om det skulle vara ett problem!!!
Om inget annat, finns det någon tränare/träningsbana i Skåne med omnejd???
Är ju så dödligt sugen på att vara med.:bump:

MVH Cowboy 2b
Kolla på WRAS hemsida vilken klubb som ligger närmast. Jag är lite dålig på vad som sker i Skåne just:o Är själv med i en Blekingeklubb, EWR.
Sagt e sagt:rofl:
Börja fixa ledigt redan nu...
Då betalar jag in "groomar-lunchen" för dig nu;)
För nu har jag skickat in anmälan:eek:
Men, tänk efter denna helg hoppade inte hjärtat såna frivolter, som när jag läste proppen...

Raiza skötte sig kanon på hästrallyt, vi låg på delad 1a plats (18 ekipage) igår, men pga (ursäkter:angel:) att jag inte var m på maskeraden, trillade jag ner till 7e, men red upp mig till delad 4e idag igen....
Offrade tom mina 1400.- boots för o vada upp till låren i en damm m henne...men nu är dom inoljade igen...
Mkt nöjd, så nu har vi fått vår 1a rosett:banana:

Heja! Bra ridet. Jag jobbade och syrran var tvungen att planera inför en resa hon gör i veckan. Jag är ledig och kommer:eek: ...hm, vart tusan ligger Slöinge:o

...det var det rörigast inlägg jag gjort, tror jag,,,

VArken syrran eller jag kunde alltså närvara i helgen...och jag är ledig tävlingshelgen och är nu officiell stallslav åt dig då...och jag vet fortfarande inte vart Slöinge ligger...Phu!

Senast ändrad:

VArken syrran eller jag kunde alltså närvara i helgen...och jag är ledig tävlingshelgen och är nu officiell stallslav åt dig då...och jag vet fortfarande inte vart Slöinge ligger...Phu!

:crazy: Det var synd att inte syrran kom, hade varit roligt o träffas, visserligen var det fullt upp hela tiden så jag hann knappt prata m nära o kära....men hade iaf hejarklack med fr klubben under lördagen, det bidrag kanske till en lyckad helg...växte säkert en meter...dock långtifrån högfärd;)
På tal om nära o kära...tur vi var nära, för jag glömde det viktigaste hemma i kylen,...till grillfesten på kvällen och sonen kom med det i sin moppe:banana:

Äsch, oroa dig inte för det än...det är lång tid kvar och hitta...
Men vill du hemskt gärna börja leta, så finns det här:
http://www.ranchtrail.se/karta.htm
och här:
http://hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=sl%f6inge
Det var inte så svårt o hitta dit ifjol, som jag 1st trodde...
Men för jösse namn...vi får ta det på tele vidare sen:)

1 månad kvar:banana:
Fler som anmält sig?

MiaL!!!! Glöm inte morotspåsen;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 605
Senast: Ragdoll
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 029
Senast: Lycan
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka