N

Neinor

Vad vet ni om ramslök? Har hört att den ska vara giftig men hittar ingen fakta kring växten förutom hur man tillagar den.

Sv: Ramslök

Gott, anser jag. Vacker blomma också. Används som gräslök. Växer på kalkrik mark. Hur hästen tål den vet jag inte.

Sv: Ramslök

Jättegott att ha som smakförstärkare i sallader, smakar en blandning mellan gräslök/vitlök tycker jag.
Växer ett större parti hos oss ner mot ån, man känner det på lukten när man passerar.
Tror inte det är farligt för hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: screen
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka