• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Neinor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 072
N

Neinor

Vad vet ni om ramslök? Har hört att den ska vara giftig men hittar ingen fakta kring växten förutom hur man tillagar den.

Sv: Ramslök

Gott, anser jag. Vacker blomma också. Används som gräslök. Växer på kalkrik mark. Hur hästen tål den vet jag inte.

Sv: Ramslök

Jättegott att ha som smakförstärkare i sallader, smakar en blandning mellan gräslök/vitlök tycker jag.
Växer ett större parti hos oss ner mot ån, man känner det på lukten när man passerar.
Tror inte det är farligt för hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: screen
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 872
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka