Men stunden har varat i flera år och funkat alldeles utmärkt
Hur lång tid är en stund för dig?
Hur många år tror du det tar tills det inte funkar
För vanliga enkla hemma sidor funkar det alldeles utmärkt.
Du tycker ramar är värre än värst och du får gärna tycka så men jag tycker inte som du och du har inte lyckats få mig att ändra mig heller då dina argument har varit lite dåliga.
Jag efterlyste ju bra argument och jag är serös i min undran.
Jag är en smart människa med stor förmåga till logik så förklara för mig (eller har du så dålig förmåga att förklara så det inte går
) varför det är så dåligt.
Kom med dom största argumenten DINA EGNA största argument till varför ramar suger och varför CSS är gudagåva till människor
De få argument jag fått är för svaga för att jag skall hålla med dig.
Jag kan inte övertygas om man inte har starka argument till varför.
När jag förklarar varför blir mina inlägg långa...mycket långa men jag har bra argument och bevis på att det är så mycket bättre med CSS än med ramar (jag anser fortfarande att det tillhör nätetik att gå genom indexsida och därför har jag tvingat folk att göra det när dom skall in på min sidor.
Min copyright info tycker jag är viktig att få veta då många är dåliga på att förstå vad som gäller + att jag inte vill ha några missförstånd.
Om vissa har svårt för det...sorry...min sida är gjort för mitt största nöjes skull inte andras
Ändå kommer det massa besökare till mina sidor....konstigt för dom borde ju fly då ramar inte är bra
Nej man kan inte jämför med halsförlängare för det är som äpplen och päron.
Jämför du babyrosa benlindor på häst med halsförlängare på häst också
Jag som sagt föredrar dhtml menyn nu för tiden då jag får plats med allt i menyerna men alla år då jag har surfat (blir ju några nu då jag köpte dator + internet 1998) har jag aldrig haft problem med ramar (är jag unik tro eller kanske bara inte så bortskämd och dessutom artig och går in genom "framdörren"
) och folk som sufat in på mina sidor har heller inte haft problem.
Har det klagats så är det av andra orsaker.
Tycker snarare att allt fler sidor blir mer stilrena mot vad det var förr.
Jag tycker viss färg sticker i ögonen och det kan jag irritera mig på men aldrig ramar
Så en utmaning...vågar du anta den
Tala om för mig varför CSS är så bra och varför ramar är så dåligt.
Jag ser för och nackdelar med båda.
Ser du bara fördelar i CSS, finns det inga nackdelar där?
Sedan finns det ju fler alternativ till menyrader som tex dhtml meny (jag vet men jag är förtjust i just det alternativet)
Bara CSS skulle begränsa vad jag kan göra med min hemsida.
Stor nackdel då jag vill ha lite mer rörelsefrihet och vill folk inte acceptera det är det fritt att låta bli att gå in på mina sidor.
Jag har inte sagt att ramar är guds gudagåva men så dålig som du tycks vilja ha det till tycker jag det inte är.
Alla är saliga i sin tro som man brukar säga
Kan nog säga att dom som föredrar att göra hemsidor i flash tycker att bara CSS skulle suga stort
Smaken är som baken delad.
Vill också gärna ha ett smakprov på en bra sida uppbyggd på bara CSS.
Alla har inte förmåga att sätta ihop CSS utan använder sig utav hemsideprogram (själv håller inte min koncentrationsförmåga för sådant) där man lätt kan infoga ramar.
Att sidorna sedan inte verkar proffsig i dina ögon strutar jag fullkomligt i
Dom flesta är inte proffs och jag vill att mina sidor skall vara lättnavigerade, stilrena och hemtrevliga och jag har flera gånger fått credit för dom är så vad mer kan jag begära
Proffs är jag nog mer på när det gäller att rita i psp och när det gäller barn......inte när det gäller internet där jag är mycket självlärd
Fast dom flesta som brukar surfa på mina sidor är mest intresserad av garfik eller titta på mina marsvin och se om jag har några marsvin till salu = ingen större press med andra ord
Ps...tala nu om vad för likhet i effekter en halsförlängare har mot en hemsida i ramar.
Jag är väldigt nyfiken