Jag medÅh där funderar jag också på att debutera fortsättning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag medÅh där funderar jag också på att debutera fortsättning!
Jag med
Tänker att inomhus är bra om labben får ett fnattryckÅH va roligt!!!
Tänker att inomhus är bra om labben får ett fnattryck
I lördags såg jag en hund i fortsättningsklass som sprang runt som en tok och som fick luras för att det skulle gå att fånga denTänker att inomhus är bra om labben får ett fnattryck
Hade kunnat vara min hundI lördags såg jag en hund i fortsättningsklass som sprang runt som en tok och som fick luras för att det skulle gå att fånga den
Min är inte så lättlurad när han sätter den ( --> ) sidan till...I lördags såg jag en hund i fortsättningsklass som sprang runt som en tok och som fick luras för att det skulle gå att fånga den
Det kommer garanterat min lilla skit oxå göra.. och hon är inte så lättlurad. Skulle nog kunna förstöra en hel tävling.. Nybörjarklass resten av livet känns lockande.I lördags såg jag en hund i fortsättningsklass som sprang runt som en tok och som fick luras för att det skulle gå att fånga den
Hahah! och jag som tänker "ÄNTLIGEN slipper vi kopplet" nu när Aysu fått tre kvalificerande Det ska bli så skönt att slippa tänka på all koppelhantering... Däremot kanske vi stannar i fortsättningsklass en halv evighet!Det kommer garanterat min lilla skit oxå göra.. och hon är inte så lättlurad. Skulle nog kunna förstöra en hel tävling.. Nybörjarklass resten av livet känns lockande.
Inte innan nybörjarklass, tror det är upp till 45 graders vinkel (låter mycket, kanske är mindre ) som är ok i nybörjarklass. När man kommer upp i högre klasser är de dock mer noga med positionen som jag förstått.Ni som är aktiva i rallylydnaden, hur viktigt är det med positionen på hunden? Jag har min labrador som har ett ganska stadigt fotgående men vi har lite ( läs stora) problem att få in den där lilla rumpan Skulle jag behöva lyckas få in rumpan innan man kan starta i nybörjarklass?
Du kan ju alltid starta och se hur det går! Det står i reglerna hur snett hunden får vara, men det enda jag minns från just det om position på hunden är att den inte ska vara mer än 50cm från föraren. Det är inte lika petigt med fotpositionen i rallylydnad som i vanlig lydnad. Däremot ska ju hunden i de svårare rallyklasserna kunna gå fot på både höger och vänster sida och det är klokt att träna in det tidigt om man har minsta tanke på att starta de svårare klasserna.Ni som är aktiva i rallylydnaden, hur viktigt är det med positionen på hunden? Jag har min labrador som har ett ganska stadigt fotgående men vi har lite ( läs stora) problem att få in den där lilla rumpan Skulle jag behöva lyckas få in rumpan innan man kan starta i nybörjarklass?
Ni som är aktiva i rallylydnaden, hur viktigt är det med positionen på hunden? Jag har min labrador som har ett ganska stadigt fotgående men vi har lite ( läs stora) problem att få in den där lilla rumpan Skulle jag behöva lyckas få in rumpan innan man kan starta i nybörjarklass?