Vad kul att du är så ambitiös.
Överlag brukar det vara mycket "fällor" i avancerad och mästarklass. Dvs kombinationer av skyltar som ökar svårighetsgraden, mer än att just varje skylt är svår. Till exempel ett skicka till kon framför ett hinder (många hundar taggar till och springer mot hindret istället) och sen ett tre steg backa precis efter hindret samtidigt som det står en frestelse precis rakt fram (många hundar blir övertaggade vid hindermoment och det blir svårt att samla ihop mycket snabbt till ett precisionsmoment nära föraren, framförallt när man har en ny dragning framåt i form av en frestelse).
Ja precis! Så himla spännande, utmanande och roligt
Ska börja träna avancerade banor omgående för att förbereda oss för debut i avancerad. Det vi behöver jobba mest på är frestelsen men jag tror vi löser det genom att fortsätta jobba omvänt lockande (hon får inte röra en endaste pinal på marken utan varsågod och det fattade hon fort efter debuten i fortsättningsklassen). Bärande av föremål är något vi jobbar aktivt med också då hon haft ganska svårt med det. Skick till kon innan hinder ska vi absolut träna, tack för tipset! Backa jobbar vi med och försöker nu mest få till att det inte ska gå så himla fort (bakbenskontroll, nöta nöta).
Anledningen till att jag vill upp till avancerad är nog mest för att jag tycker att banorna tilltalar mig mer och även passar Betty Hon funkar bäst när hon får tänka mycket (så länge hon förstår annars låser det sig och hon bjuder på allt hon kan). Men tänker att på 3-4 månader borde hon vara klar för debut