TackGrattiiiiis
Kan tillägga att jag fick köra lugnt(!) i början av vägen hemåt, jag satt och grät så mycket lyckotårar att det stundtals blev knepigt att se vägen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackGrattiiiiis
Grattis!!!VI LYCKADES!
Tredje kvalificerande resultatet!
Herregud, det här har jag drömt om så galet jäkla länge, att lyckas få någon typ av lydnadstitel med en saluki. Jag trodde verkligen inte att det gick så bra, väldigt strulig start men det flöt på fint efter några skyltar och vi fick avsluta när det kändes bra. Pga det var jag inte ens med vid prisutdelningen, jag passade på att packa bilen istället och hämtade protokollen efteråt. Vilken chock jag fick när jag såg att vi fick 80 poäng! Och förutom avdragen vid de två första skyltarna så fick vi bara ett ynka avdrag vid en annan skylt, för sträckt koppel (såklart).
Till våren blir det start i fortsättningsklass! Då slipper vi ju också det eländiga kopplet
Ebrah däremot.. Alltså. Hon var i en helt annan värld än mig idag. ALLT var spännande förutom mig och enda anledningen till att vi inte fick usla poäng var nog för att banan var för kort för att vi skulle hinna få det... 61 poäng fick hon i alla fall. Helt ok debut
Hellre förarfel än hundfel säger jag Och ta din tid, vi alla skyltar där hunden ska sitta - ta en sekund och dra in ett djupt andetag. Gick du banan noggrant många gånger innan? Gick du banan och visualiserade att du hade hunden med dig? För mig fungerar det väldigt bra att gå banan som om jag hade hunden med mig (jag är en sån där som rusar runt banan vare sig det är själv eller med hund och har störst problem vid långsamtgående för långsamt för mig är tydligen inte samma sak för domaren )
Jag går alltid banan på parkeringen direkt när jag får banskissen, det blir ju inte korrekt men jag repeterar hinderföljden på det sättet. Fick du med dig banskissen hem? Träna på banan hemma! Jag har en snutt kantband jag sätter innan startskylten och efter målskylten för att träna start och målmomentet. Glöm inte heller att efter nyår kommer det nya spännande skyltar Lycka till!
GrattisVI LYCKADES!
Herregud, det här har jag drömt om så galet jäkla länge, att lyckas få någon typ av lydnadstitel med en saluki. Jag trodde verkligen inte att det gick så bra, väldigt strulig start men det flöt på fint efter några skyltar och vi fick avsluta när det kändes bra. Pga det var jag inte ens med vid prisutdelningen, jag passade på att packa bilen istället och hämtade protokollen efteråt. Vilken chock jag fick när jag såg att vi fick 80 poäng! Och förutom avdragen vid de två första skyltarna så fick vi bara ett ynka avdrag vid en annan skylt, för sträckt koppel (såklart).
Till våren blir det start i fortsättningsklass! Då slipper vi ju också det eländiga kopplet
Ebrah däremot.. Alltså. Hon var i en helt annan värld än mig idag. ALLT var spännande förutom mig och enda anledningen till att vi inte fick usla poäng var nog för att banan var för kort för att vi skulle hinna få det... 61 poäng fick hon i alla fall. Helt ok debut
Stort grattis!!!VI LYCKADES!
Lite fel gjorde hunden också. Det första hon gjorde när hon kom förbi startskylten var att nosa lite snabbt på marken. Sedan nosade hon länge på skyltarna vid slalomet . Det fanns inga skyltar där hunden skulle sitta eller liknande förutom startskylten. Det var bara slalom (x3) spring, sväng, sväng 270 grader, sväng 360 grader, tysksvängen och vanligt tempo. Jag gick banan och visualiserade om hur det skulle se ut med en hund, men den såg så enkel ut att jag gick den bara två gånger, och det kan vara en anledning till att jag totalt glömde bort den när jag blev stressad. Jag fick inte med mig banskissen hem. Visste inte ens att man kunde få en sådan . Ni som har skisser på bankonstruktioner i rallylydnad kan, om ni vill, ta en bild på dem och skicka till mig så att jag kan få lite idéer om hur jag kan bygga banor.
Tack för tipsen i övrigt. De var bra, och jag ska öva på detta .
VI LYCKADES!
Det visste jag inteSå himla kul! Grattis igen
Du vet väl att du kan se resultaten på SBK tävling under tävlingens gång? Alltså innan prisutdelningen. Oftast är de väldigt snabba med att uppdatera!
Det visste jag inte
Jag har den banskissen, så jag kan fotografera den och skicka till dig senare ikväll och fy på dig som inte utnyttjade varje sekund av banvandringenLite fel gjorde hunden också. Det första hon gjorde när hon kom förbi startskylten var att nosa lite snabbt på marken. Sedan nosade hon länge på skyltarna vid slalomet . Det fanns inga skyltar där hunden skulle sitta eller liknande förutom startskylten. Det var bara slalom (x3) spring, sväng, sväng 270 grader, sväng 360 grader, tysksvängen och vanligt tempo. Jag gick banan och visualiserade om hur det skulle se ut med en hund, men den såg så enkel ut att jag gick den bara två gånger, och det kan vara en anledning till att jag totalt glömde bort den när jag blev stressad. Jag fick inte med mig banskissen hem. Visste inte ens att man kunde få en sådan . Ni som har skisser på bankonstruktioner i rallylydnad kan, om ni vill, ta en bild på dem och skicka till mig så att jag kan få lite idéer om hur jag kan bygga banor.
Tack för tipsen i övrigt. De var bra, och jag ska öva på detta .
Har nu spanat in nästa tävling för oss! (om det inte dyker upp något i inbjudan som får mig att ångra mig, det ligger ingen sådan ute än)
Fagersta i slutet av januari, då ska det ordnas nybörjarklass och fortsättningsklass samma dag. Då har vi lagom med tid på oss att träna också Det gäller väl också att det inte krockar med någon lure coursing-träning, för det kommer jag prioritera så att Ebrah får sin tävlingslicens... Herregud, jag kommer flänga runt hela landet åt alla håll och kanter nästa år, förutsatt att vi håller oss friska och hela.
Gör det så kan vi ha minibuketräffÅh där funderar jag också på att debutera fortsättning!
Gör det så kan vi ha minibuketräff
Meh, Ulricehamn.. det var ju inte nära alls Bara vi ses i Fagersta såEller blir nog inte debuten, den ser ut att bli i Ulricehamn 29/1 och sen Fagersta den 11/2
Meh, Ulricehamn.. det var ju inte nära alls Bara vi ses i Fagersta så
Låter bra med trevlig och lugn plats! Hoppas att det är likadant på alla deras tävlingarMen de är ganska nära från Trollhättan Fagersta blir det garanterat om jag är ledig då, var en trevlig och lugn tävlingsplats!