Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur fungerar det med tävlingslicens för Rallylydnad om man inte är med i SKK?
Försökt läsa mig till det på SKKs hemsida, men det var fasiken värre få fram fattbar info än på SvRF hemsida
Nu förstår jag hur nybörjarna på tävlingar inom ridsporten känner sig
Kan du inte höra med klubben om de kanske har motorvärmarstolpe?Blöh. Ny dag, nytt problem
Tävling på lördag.
Samling 7:30, så jag lär väl behöva vara där åtminstone 7:15.
Ebrah startar som nr 7. Aysu startar som nr 28.
Det är flera banvandringar för vår klass och mellan Ebrahs och Aysus start kommer det vara en banvandring. Jag räknar alltså med att det tar någon timme från samling till dess att Aysu ska starta. (De räknar med att ha banvandring för startnr 32-47 kl 10:10.)
Min tanke har hela tiden varit att ha hundarna i bilen under dagen, men alltså, om bilen ska stå still i 3 timmar... Den kommer bli kall. Aysu kommer frysa. Kanske hinner jag åka iväg en sväng med bilen direkt efter Ebrahs start för att få upp värmen i den igen? Finns det något annat jag kan göra? Vid klockan 7 på morgonen ska det vara 3 plusgrader men "kännas som -1" enligt klart.se just nu...
Blöh. Ny dag, nytt problem
Tävling på lördag.
Samling 7:30, så jag lär väl behöva vara där åtminstone 7:15.
Ebrah startar som nr 7. Aysu startar som nr 28.
Det är flera banvandringar för vår klass och mellan Ebrahs och Aysus start kommer det vara en banvandring. Jag räknar alltså med att det tar någon timme från samling till dess att Aysu ska starta. (De räknar med att ha banvandring för startnr 32-47 kl 10:10.)
Min tanke har hela tiden varit att ha hundarna i bilen under dagen, men alltså, om bilen ska stå still i 3 timmar... Den kommer bli kall. Aysu kommer frysa. Kanske hinner jag åka iväg en sväng med bilen direkt efter Ebrahs start för att få upp värmen i den igen? Finns det något annat jag kan göra? Vid klockan 7 på morgonen ska det vara 3 plusgrader men "kännas som -1" enligt klart.se just nu...
Det lär bli galet trångt i den där hallen... Jag har varit där flera gånger och förstår inte hur de ska få plats nu Den enda bur jag har som är hel, den är enorm... Funderar dock på att köpa en mindre, som jag kan ha bara en hund i. Får kanske kolla runt efter något bra nu idag och imorgon...Jag tänkte anmäla till den tävlingen men av olika anledningar blev det inte så. Hade jag varit där så hade jag tagit med bur och haft hunden inne i hallen.
Finns ingen sådan, jag har varit där och det är en väldigt tom parkering.. Värmedyna är inte en helt dålig idé. Ska kolla igenom lite olika alternativ.Kan du inte höra med klubben om de kanske har motorvärmarstolpe?
Eller ha en värmedyna åt Aysu kanske?
Det lär bli galet trångt i den där hallen... Jag har varit där flera gånger och förstår inte hur de ska få plats nu Den enda bur jag har som är hel, den är enorm... Funderar dock på att köpa en mindre, som jag kan ha bara en hund i. Får kanske kolla runt efter något bra nu idag och imorgon...
Jag hade tur, buren jag beställde på nätet kom idag, så imorgon kan Aysu vila i den och jag kan klämma in Ebrah där också under banvandringen
Jag vet hur jag reser till tävlingen, har räknat ut när jag måste åka hemifrån, har letat fram stamtavlorna (och vaccinationsintyg)... Jag ska ha med varsitt koppel + halsband till dem och en hel del godis + favoritleksaken.
Ska jag ha med något mer tro? Kommer fylla buren med mjuka filtar osv som ligger i bilen nu.
Hundarna kommer inte dricka något alls och jag själv kommer nog vara för vimsig för att komma ihåg sådantNågot att dricka ur kanske? Annars behövs väl inget mer vad jag kan komma på
Nu är vi på tävlingen. Ebrah har startat. Som väntat hade hon fokus på allt annat än mig, men hon var glad iaf Aysu sover i buren, hoppas hon orkar fokusera sedan för banan kan nog passa henne.
Vi blev tyvärr diskvalificerade på tävlingen. Mestadels på grund av mig som blev stressad (riktigt lurt att göra något åt stressen, för jag är kolugn innan jag kommer in, men när jag väl är inne så blir jag nervös/stressad) och glömde bort banan (blev tvungen att fråga om vägen t.o.m ) och tyckte att svängarna och momenten kom vid fel tillfälle och... Ja, man kan i princip säga att vi gjorde alla fel som det är möjligt att göra . Vi hade inte koll på någonting. Blir i alla fall ett nytt försök i Kungsör 10/12 och två nya försök i Mellerud 7/1. Vi kommer göra nya försök fram till dess att vi lyckas helt enkelt. Vi får gå hem och öva mer på banor nu. Vistelsen i Stockholm var i alla fall trevlig.
VI LYCKADES!
Tredje kvalificerande resultatet!
Herregud, det här har jag drömt om så galet jäkla länge, att lyckas få någon typ av lydnadstitel med en saluki. Jag trodde verkligen inte att det gick så bra, väldigt strulig start men det flöt på fint efter några skyltar och vi fick avsluta när det kändes bra. Pga det var jag inte ens med vid prisutdelningen, jag passade på att packa bilen istället och hämtade protokollen efteråt. Vilken chock jag fick när jag såg att vi fick 80 poäng! Och förutom avdragen vid de två första skyltarna så fick vi bara ett ynka avdrag vid en annan skylt, för sträckt koppel (såklart).
Till våren blir det start i fortsättningsklass! Då slipper vi ju också det eländiga kopplet
Ebrah däremot.. Alltså. Hon var i en helt annan värld än mig idag. ALLT var spännande förutom mig och enda anledningen till att vi inte fick usla poäng var nog för att banan var för kort för att vi skulle hinna få det... 61 poäng fick hon i alla fall. Helt ok debut