Jag och min lilla hund ska debutera inom nybörjarklassen i rallylydnad på Väsby BK:s rallylydnadstävling 19/11. Det blir vår första tävling någonsin, så självklart är det pirrigt och Stockholm är lång bit att åka och vi kommer bli tvungna att ta in på hotell. Chanel är jätteduktig på momenten och hon är fokuserad när vi jobbar och gillar att ta kontakt, men vi måste se till att koppelträna inför tävlingarna (hon går för närvarande alltid i sele. Tror inte att jag får hem hennes personliga halsband i tillräckligt god tid så ska leta fram ett gammalt halsband någonstans och börja träna med) och så kanske man kan jobba på att förfina fotgåendet på henne. Vi har 19 dagar på oss att träna på det .
Vi har även tänkt tävla i Karlshamn 27/11 eller Kalix 26/11. Ridhuset som Karlshamns tävling anordnas på ligger ju ganska långt från Karlshamn station och jag vet inte hur det är med förbindelser av kollektivtrafik. Håller på att kolla upp det för att se om man kan hitta en lösning på det. Kalix tävling ligger ju inte allt för lång gångväg från stationen, men till nackdel så är det en betydligt längre sträcka att resa med kollektivtrafik.
Och så såklart har vi tänkt tävla i nybörjarklassen i Kungsör 10/12.
Jag hoppas på att få tre kvalificerande resultat och en nybörjartitel innan året är slut .
Jag ska starta i Karlshamn, om du inte är folkskygg kan jag plocka upp er så kan vi åka gemensamt till tävlingen och därifrån. Jag startar fortsättning och antar att den går samtidigt som nybörjarklassen (och avancerad/mästarklass på em). Du kan skicka PM om det är intressant
/inte överdrivet pratglad Smålandstjej med halvgalen dansksvensk gårdshund .