Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag iväg med båda hundarna.

Winzi vann sin klass med 99 poäng och fick därmed RLD F! En klockren runda från vår sida, superfin känsla och attityd hela vägen.

Dahlia kom på andra plats med 87 poäng i avancerad klass och har därmed bara en godkänd runda kvar innan vi får diplom! Det är så skönt att alla sidbyten och högersidan börjar sitta fint. Våra privatlektioner har verkligen gett tydliga resultat!
Jag har nu en hund med fullt fokus på mig hela banan igenom :love:

Idag var vi också iväg och tävlade. Första starten gick vi igenom med ingen jättebra känsla, hon var inte riktigt med och nosade en del men gav 87 p. Andra starten däremot bjöd hon på en otrolig känsla och hon gjorde verkligen sitt bästa och det gav 94 p. Resultatet: 2 andra placeringar :love: så nu lägger vi nybörjarklassen bakom oss. Får se lite när suget efter att börja nöta fortsättningsklassen kommer. Vi kan nästan alla moment i fortsättning men har inte tränat de så mycket så börjar nog mer seriöst när det lugnar ner sig lite i studierna kring december.

Grattis till era fina resultat :D

Fick nyss nys om att då man går förbi skylten spring och sedan kommer till en spiral, så ska man ändå gå i vanlig takt då man utför det momentet. Är det så med mer skyltar ? :confused:Jag trodde att alla moment efter spring skulle utföras i högre takt :nailbiting:

Grattis till era fina resultat :D

Fick nyss nys om att då man går förbi skylten spring och sedan kommer till en spiral, så ska man ändå gå i vanlig takt då man utför det momentet. Är det så med mer skyltar ? :confused:Jag trodde att alla moment efter spring skulle utföras i högre takt :nailbiting:
Alla skyltar med koner utförs i normal takt men det är spring efteråt till ny skylt visar annat tempo.

Igår var jag iväg med båda hundarna.

Winzi vann sin klass med 99 poäng och fick därmed RLD F! En klockren runda från vår sida, superfin känsla och attityd hela vägen.

Dahlia kom på andra plats med 87 poäng i avancerad klass och har därmed bara en godkänd runda kvar innan vi får diplom! Det är så skönt att alla sidbyten och högersidan börjar sitta fint. Våra privatlektioner har verkligen gett tydliga resultat!
Jag har nu en hund med fullt fokus på mig hela banan igenom :love:

Var har du gått privat?

Var har du gått privat?

För rallyföraren Linda Penttilä, Hundvision :) Hon är grym!
Hon ska ha en helgkurs via Nynäshamns BK i början på året om du är intresserad! Det är för alla nivåer, och har man gått den kan man gå den helgkurs hon ska ha på Haninge BK i vår. Så sa hon till mig i alla fall.
Privat tar hon väl främst emot ekipage som satsar högt (jättemånga som tävlar SM går för henne) hon säger själv att hon inte är så bra på att träna nybörjare :p
Hela min högerhandling har jag Linda att tacka, så jag kan bara varmt rekommendera henne.

För rallyföraren Linda Penttilä, Hundvision :) Hon är grym!
Hon ska ha en helgkurs via Nynäshamns BK i början på året om du är intresserad! Det är för alla nivåer, och har man gått den kan man gå den helgkurs hon ska ha på Haninge BK i vår. Så sa hon till mig i alla fall.
Privat tar hon väl främst emot ekipage som satsar högt (jättemånga som tävlar SM går för henne) hon säger själv att hon inte är så bra på att träna nybörjare :p
Hela min högerhandling har jag Linda att tacka, så jag kan bara varmt rekommendera henne.

Tack, ska kolla! Kollade nån kurs för henne tidigare men gick den aldrig. De verkar inte fått upp den på Nynäs hemsida dock.

Vi har varit iväg i Dalarna och tävlade i en dubbel avancerad igår. Klassvinst på första rundan och RLDA, en andra placering på andra tävlingen :)
Jag är så nöjd! Min duktiga stjärna Dahlia.
"SM-vibbar" kommenterade domaren :D

Jag trodde inte vi skulle köra någon mästarklass i år men vi har anmält till en dubbeltävling i slutet av månaden faktiskt.

Ni som tävlar mästarklass - vad använder ni som föremål till skylten "bärande av föremål"? Några speciella tankar bakom varför ni valt just det?

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska använda. Har funderat på att ta en av våra träapporter då jag i inlärningen av apporteringen lärt henne att röra sig med apport i munnen. Men inte så smidigt kanske.

Var och tränade idag. Vi har riktigt fin högerhandling, den ska jag vara rädd om! I övrigt så är hon ett redigt popcorn, ärtig som tusan var hon idag.
Just nu ligger fokus på att stanna kvar i fotgåendet, bara för att det är okopplat innebär inte det att man får göra en avstickare. Och vårt vanligaste problem: att hon tänker själv. Det får man inte göra :cautious:
I övrigt känns hon fin :) Ska under vintern försöka hitta ett föremål till bärandet. Jag kommer troligen ha träapporten för det är vad vi behöver träna på till lydnaden ändå så...

Ni som tävlar mästarklass - vad använder ni som föremål till skylten "bärande av föremål"? Några speciella tankar bakom varför ni valt just det?

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska använda. Har funderat på att ta en av våra träapporter då jag i inlärningen av apporteringen lärt henne att röra sig med apport i munnen. Men inte så smidigt kanske.
Jag använder en mjuk men hyfsat fast hundleksak, relativt avlång, omkring 15 cm. Valde den framför allt för att den är lätt för mig att ta fram/stoppa undan - brukar ha den i ryggfickan på västen. Den är även trevlig för hunden att bära på, men han skulle iofs nog bära på vad som helst som var någorlunda apportlikt, så valet var mest för att det skulle vara enkelt för mig. En träapport tror jag att jag skulle fumla med och förmodligen inte lyckas stoppa undan i tid, jag känner mig själv. :D

Jag har kört med en vittringsapport på träning.

Gårdagens rallylydnadstävling i Skellefteå gick väl så där..

Ultima var först ut och lyckades skrapa ihop 47poäng trots två felövningar. hon är väldigt ofokuserad och ville inte alls sitta idag så jag fick säga åt henne flera gånger vid varje skylt som innehöll sitt...

Qarusell hade två lopp men vi fick lov att bryta i bägge då hon blev rädd för något skrammel i första loppet, lät som att nån hällde av skräp/metall från ett släp. Jag tappade henne helt efter att vi gått typ 3 skyltar och bröt efter skylt 8 då hon inte alls ville :(. Provade att starta i lopp två men där gick hon bara och tittade bakåt och det kändes inte bra så jag bröt där också efter 9 skyltar, trodde att jag skulle kunna jobba igång henne men hon ville inte :(

Tyckte om domarens kommentarer på protokollen :D

Domaren kommenterade även när jag hämtade ut protokollet för Qarusell under prisutdelningen att hon tyckte att jag gjorde helt rätt att bryta när hon blev så påverkad av smällen och även att jag bröt i det andra loppet också när Qarusell fortfarande inte hade släppt att det small i första loppet och tyckte att jag var en bra hundägare som lyssnade på min hund <3
14542439_10154125806289200_2496663205865383478_o.jpg

14542586_10154125806794200_7747616285135336351_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka