Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

Haha inte? Hur långt tid tar det med bil från Skövde till Götene tror du?

Ska du hålla kurs, vad kul.

Vad var det här för nivå på tävlingen som du filmat?

Såg väldigt trevligt ut.

Jag var där idag också :) gick inte lika bra för mig nya tag och mer träning.
Hittar inte banskissen nu men kommer ihåg lite vad som var med.
1 2 3steg bakåt
höger och vänster spiral
enkel och dubbel slalom
sitt framför höger ingång sitt
helt om vänster hund höger(tyska sväng)
270 vänster
Sitt stå
sitt ligg gå runt
sitt ligg
spring
normalt tempo

Det som jag tror var med.
Det är tävlingar på Billingen den 22 sep

*KL*

Jösses. Jag insåg ju nu att jag ska tävla om en vecka. Har inte tränat ett smack sen tävlingen som var 1 juli :p Tittade iaf i PMet och har sån tur att banvandningen börjar 13:45 eller något sådant. Jag gillar att få sovmorgon :D

Såå, nu ska jag träna på att få upp fröken Ws motivation lite. Det är nog det enda som hinns med på en vecka. Å andra sidan är det bara det som vi har verkliga problem med.

Såg riktigt fint ut på filmen ju! :)
Hur många poäng blev det?

Måste också ta och tävla snart igen.. Men tycker att det är rätt fattigt med tävlingar -och svårt att planera när man inte har en egen bil :(

Tack :)
Det blev bara 87.
Hade ju räknat med minst 95 iaf men den där missen att de skulle va sitt kostade ju guvetvis.
Sen blev det -1 och -3 på två moment. Vet inte riktigt vad jag gjorde. Sträckt koppel ngnstans kanske. Jag se ju på filmen att jag har väldigt kort koppel så det kan nog råkat ha bli sträckt.
Jag tränar aldrig med koppel så det var klurigt hehe :D

Haha inte? Hur långt tid tar det med bil från Skövde till Götene tror du?

Ska du hålla kurs, vad kul.

Vad var det här för nivå på tävlingen som du filmat?

Såg väldigt trevligt ut.

Såg ju att jag missat svara på detta.

Hundklubben ligger ju mellan timmersdala och götene så man behöver inte åla hela vägen till Götene :) Men det kan väl ta en halvtimme att köra kanske?
Beroende på vart i skövde man befinner sig med givetvis.

Tack :)
Vet inte riktigt vad jag gjorde. Sträckt koppel ngnstans kanske. Jag se ju på filmen att jag har väldigt kort koppel så det kan nog råkat ha bli sträckt.
Jag tränar aldrig med koppel så det var klurigt hehe :D

Det står i ditt protokoll exakt vad du har gjort för fel. Tex kan det stå efter moment 7 sk1, då kan du titta på förkortningarna högst upp så sr du att du fick en koppelsträckning vid skylt 7.

Själv kommer jag knappt ihåg någonting när jag lämnat banan, då är det ju tur att jag kan läsa i protokollet. I dag fick vi visst "vält", vilket innebar att jag visst råkat välta en kon i slalomen :angel:

Bra jobbat i debuten :)

Jo jag fick förarfel. Men vad jag gjorde fel de vet jag inte haha.
Jag minns inte ett skit från själva tävlingen heller haha. Har försökt kolla på filmen men den ser man ju inte så jätte mkt på.

Ja, dom där förarfelen är knepiga. Då har man antagligen gjort något fel som man själv inte visste var fel.
Jag fick ett förarfel på min första tävling, då fortsatte jag framåt innan hunden hade nosen i "färdriktning". Det var efter det när hunden sitter framför och man ska backa 1, 2, 3 steg. Efter de sista stegen gick jag fram innan jag tog in hunden ordentligt på vänstersidan.
Om du fattade någonting av vad jag skrev så är du ett GENI ;) Märkte att det blev lite rörigt.

Sen tror jag man kan få förarfel om man kliver över svansen när man går runt hunden...

Jag är ett geni :D
Ja Reglerna behöver verkligen förtydligas anser jag. Ska bli intressant att se vad som blir ändrat, de är ju på g.

aha, ok!
Skönt om man får lite kortare väg att vandra. Det blir ju en bit när hunden ligger och svansen är sträckt rakt bak :D

Jag skrev åt denna dommare i de andra klasserna och var väldigt hård i sin bedömning tyckte jag. Och oftast går det bra att fråga dommaren om hon/han kommer ihåg vad som blev fel.

Hann inte se dig när du gick startade straxt efter men det såg bra ut på filmen. Ska se igen om jag kan se något fel:)

För mig gör det inget om domaren är petig. Kunde nog behövas i ett så stort startfält med :)
Men som sagt, reglerna behöver bli tydligare.

Nu har jag gått igenom protokol och film ordentligt. Jag tror hon ansåg att jag tog 1,3, 3 steg istf 1,2,3. Och sen så va jag lite långt ifrån skylten i tyskvändningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka