Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har vi kört dubbla starter fortsättningsklass och lyckades få två godkända kval RLD F på tre starter, så stolt och glad över min galenpanna
@snorp Det blev rätt val av kurs i sommar
Tack! Jättehärligt men det gick oväntat fort! Vi behöver mycket mer tävlingsträning så vi blir kvar i F ett tag tillHärligt! Stort grattis!!!
Tack! Jättehärligt men det gick oväntat fort! Vi behöver mycket mer tävlingsträning så vi blir kvar i F ett tag till
Haha, japp! Det lär ta lite tid att lära oss högerhandlingenJag räknar ju med att vi ses på lördag fast ni är klarar i klassen
Ni var jätteduktiga! Frestelsen var både utmanande med ko och kanin, och tufft att den återkom 3 gånger. Jag är glad att S nöjde sig med att döda kossan en gångTävlade fortsättningsklass igår och fick ihop 86 poäng. Jag var så jäkla klantig och drog på oss en felövning annars hade resultatet varit ännu bättre. Det var en rolig men utmanande bana där man gick igenom frestelsen 3 gånger med bara en skylt mellan varje passage så det gällde att hålla rätt på vart man var.
Ni var jätteduktiga! Frestelsen var både utmanande med ko och kanin, och tufft att den återkom 3 gånger. Jag är glad att S nöjde sig med att döda kossan en gång
Jag undrar vart min motivation tagit vägen? Känns som vi nått en platå i träningssammanhang och jag har inte motivationen att ta oss vidare just nu. Dela har hon skaffat sig en näsa likt en blodhund Hon letar vilt och det är svinjobbigt, från att vart ganska lite nosig till att bli nästan som besatt. Sen har jag tränat för mycket med godis i handen som en reaktion på det och ja visst då funkar det men sen åker man på tävling = inget godis i handen = näsan åker ner. Har börjat träna med godiset i munnen och "spottar" ut det, hoppas att det kommer ge resultat i förlängningen.
Tack! Ja, hon gillar verkligen rallyn, och jag med! Men vi behöver öva på att inte visa fullt så mycket glädje inne på banan Positivt "problem"Tack!
Det var inte lätt med kossan för S. Men jag blir så glad när jag ser henne på banan, hon är så lycklig och hennes utstrålning är underbar.
Är hon frisk till dess då?Jag har en rallytävling inbokad, Vallentuna den 17:e. Är ganska säker på att vi kommer kunna ta uppflyttningspoäng.
Så nu ska jag hitta lite tävlingar att anmäla mig och Tinja till
Rallytävlingar är mycket dyrare än agilitytävlingar
Men skärpning!Är hon frisk till dess då?
Nyss skrev du ju att hon var stel och inte hade muskler kvar på något ställe? Ska du verkligen tävla då?
Men skärpning!
Hon har en muskelgrupp i höger bak som tappat massa efter en gammal skada, som antagligen läkt för länge sedan! Är man skadad, även om det är en liten skada så som en sträckning, så avlastar man, utan att nödvändigtvis börja halta för det. Denna avlastning av höger + överbelastning av vänster (som sedan gått vidare till höger fram och sedan vänster fram) har gjort att hon har korta muskler (plus en svullen biceps) och inte kan dra fram bakbenen och bak frambenen lika mycket som hon borde kunna. Hon har fortfarande 100% rörlighet bakåt i bakbenen och 100% rörlighet framåt i frambenen. Hon är inte trasig, hon är i obalans!
Hon får springa och leka precis som vanligt, hon ska ha minst en timmes promenad i skog och mark om dagen, jag måste bara stretcha henne efteråt för att hjälpa att länga musklerna så de kan byggas upp igen så hon blir jämn i kroppen, för då kan hon sluta överbelasta vänstersidan. Under tiden ska hon inte göra extremt påfrestande saker så som rivstarter, höga hopp, snabba inbromsningar - alltså typ agility, kasta boll, apportering.
Att gå bredvid mig på en jäkla rallyplan är ju knappast ansträngande!