Rajgräs istället för timotej?

Zolimita

Trådstartare
Vi fick en del av våran hage sådd av en bonde tidigare i somras.Tyckte väl att det vuxit fort och igår kollade sambon närmare och sa att det är ju rajgräs han sått och inte timotej:crazy:
Har tänkt använda den delen som bete senare men vad är det för skillnad på raj och timotej :confused:

Sv: Rajgräs istället för timotej?

Det kan inte vara så att han sått i ettårigt rajgräs som skyddsgröda till den egentliga vallen och att timotejen faktiskt finns där också?

Om det är rajgräs så var försiktig med att släppa fångkänsliga hästar där. Rajgräs innehåller en hög halt fruktan.

rajgräs har en högre energikvot än timotej. hästarna på ridskolan där jag jobbar får "rajgräshö" ;både stora hästar och ponnisar. gillar det här höt bättre än det med timotej!

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 915
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
2 162
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 775
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka