Sv: rådjur
Vem vet, bössorna hängde på väggen i filmen.
Vem vet, bössorna hängde på väggen i filmen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är min attityd tråkig och dryg för jag både ser och tänker längre än näsan räcker?
Du skrev att kidet även efter flytten skulle födas upp inomhus.
Hur stort är hägnet där den ska tillbringa resten av sitt liv?
För min del tycker jag inte heller om att vilda djur som inte är hotade hålls i hägn, vad är det för vits med det?
Till alla som är GLADA; djurvänner är de bästa som finns. Jag råkade döda en fluga som hade bajsat på min näsa, men jag begravde den iallfall! *stolt*. =)
Men lägg ner! Kan inte du bara sluta skriva på denna tråd? Du får mig att bli på dåligt humör. :/
Till alla som är GLADA; djurvänner är de bästa som finns. Jag råkade döda en fluga som hade bajsat på min näsa, men jag begravde den iallfall! *stolt*. =)
Det får vara hur onödigt sagt som helst, bättre att knacka ihjäl det, lägga det på ett lämpligt ställe och hoppas att räven får ett skrovmål och därför ev.spara ett levande kid i naturen som har sin mor.
Jag håller med dig om detta. Kidet lider inte när det är dött.
Du är ju en omtänksam person som även tänker på räven och dess ungar!
KL
Finns ingen anledning att hålla ett icke utrotningshotat djur i hägn heller för den delen. Jag har inget emot rådjur men anser att de ska leva fritt i våra skogar.
Självklart känner man sig som en duktig och rättskaffens människa som har räddat det lilla söta kidet till livet. Speciellt när man får så mycket positiv feedback... Men hur är det om 1-2 år? Vilken livskvalité har den då? Det är ju faktiskt så att avlivning i det här fallet hade varit en mer ansvarsfull handling.
De flesta av oss är egoister och vill vi ge oss själva en känsla av att ha gjort "rätt". Kortsiktigt känns det bra att ha räddat ett liv. Men i längden kommer det ge en bitter eftersmak eftersom kidet inte får det liv som det ska ha.
Ginnies: PS. Jag skulle inte vara orolig att sälja en häst eller hund till dig
Ginnies: PS. Jag skulle inte vara orolig att sälja en häst eller hund till dig
Och hur klarar de vintrarna där?