Sv: Rädda hästar
Vårt stall ligger på vägen till ett grustag. Oavsett vart vi ska rida så måste vi gå på trafikerade vägar. Det är små vägar så kvällstid är det ganska lugnt men på dagarna är det grusbilar hela tiden. Visst kan det va obehagligt och jag skulle gärna slippa dom men jag vill inte låta det styra mitt hästliv. Min dam är väldigt lugn och trygg när det gäller alla sorters fordon.
Jag tycker det känns säkrare att sitta på hästen för då har jag mycket, mycket större möjligheter att styra om det skulle hända något.
delvis KL
Fast jag skulle vilja göra ett litet tillägg. Jag skulle aldrig säga att en häst är HELT trafiksäker. Jag undviker helst att rida på trafikerade vägar trotts att min ena häst aldrig har reagerat för nånting. Dom är levande varelser med egen vilja och dessutom väldigt stora och starka. Så jag skulle aldrig ta risken att rida på ett ställe där det kommer långtradare8eller annan trafik heller för dne delen). Tänk om hästen skulle få för sig att hoppa ut framför en lastbil.
Dock tycker jag nog att den där tjejen gjorde lite fel. Det var väl bra att hon red av vägen, där är inget fel. Men hon skulle ju vänt hästen så att den såg långtradarna och låtit den stå och titta.
Stör mig på alla hästannonser där det står "100% trafiksäker" osv.
Jag tycker inte att hästar hör hemma på allt för trafikerade vägar.
Vårt stall ligger på vägen till ett grustag. Oavsett vart vi ska rida så måste vi gå på trafikerade vägar. Det är små vägar så kvällstid är det ganska lugnt men på dagarna är det grusbilar hela tiden. Visst kan det va obehagligt och jag skulle gärna slippa dom men jag vill inte låta det styra mitt hästliv. Min dam är väldigt lugn och trygg när det gäller alla sorters fordon.
Jag tycker det känns säkrare att sitta på hästen för då har jag mycket, mycket större möjligheter att styra om det skulle hända något.