Rädd hund

Shettisar

Trådstartare
Funderar på en sak, orkar inte läsa igenom mina böcker så jag frågar här. Idag så fick 2 av mina hundar känna på eltråden till hagen,båda skrek rakt ut och kutade i 190 (förståeligt).Men sen stank de fruktansvärt illa och de hade stora bekymmer med att baken stank. Vad gör den stanken för nytta ?

Sv: Rädd hund

Åh sjutton så enkelt.Men vad har det för funktion?Att de töms av rädsla alltså,eller det är "bara" så?

vissa hundar släpper "allt" när de blir tillräckligt rädda. människor kan ju också kissa på sig av rädsla. tveksamt om det har någon funktion.

Den enda versionen jag har hört av detta med att tömma analsäckarna vid kraftig rädsla är att de vi en ex. flykt från det farliga, får det farliga att istället för att jaga vidare, stanna upp och nosa på "stanken". Med andra ord få ett litet försprång.

Det är ju som när/om man blir jagad av björn, så ska man ju gärna kasta av sig ryggsäcken. Då kan man tjäna in tid och/eller björnen tappar intresset av Dig.

En hund kan även tömma analsäckarna när de är rejält avslappnade. Har jag erfarenhet av. :mad: :crazy:

Jag har även hört att dom tömmer analsäckarna för att varna andra hundar om faran.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 662
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 392
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar