Rädd för att bli själv

Balken

Trådstartare
Jag är så tankespridd.
Det har precis tagit slut med mig och mitt ex, vi var ihop i 6 år.
Jag är rädd att bli själv, att aldrig hitta någon som jag kan älska igen och som kan älska mig. Att vara trygg med så som jag var med honom.
Jag är en relationstjej och när jag tänker så ser jag mig själv som ensam. Att jag aldrig kommer hitta någon igen?
kan någon vänlig själ berätta en solskenshistoria, som kanske känt som jag känner nu men idag lever lyckligt. Behöver pepp och hopp just nu
 
Ingen solskenshistoria, utan en uppmuntran. Ta tiden som singel till att lära känna dig själv, lära dig göra saker själv, vara ensam hemma och njuta av det. DET kommer att hjälpa dig på långsikt istället för att ha panik efter ett nytt förhållande.

Jag är singel och har varit det en stor del av mitt liv, men jag klarar mig alldeles utmärkt och kan fixa det mesta praktiska som krävs då man bor i ett gammalt hus på landet. Jag skulle jättegärna träffa en bra man att leva ihop med på något sätt (inte nödvändigtvis under samma tak), men jag är enormt stolt över att jag inte behöver någon. Försök komma dit du också.
 
Har också separerat efter 6 år och det är så ofantligt skönt att vara själv. Detta var innan sommaren så det är inte särskilt länge sedan. Har däremot lite av en slump träffat en ny man. Och det får liksom ta sin tid - jag njuter för stunden av att vara både själv och med honom. Och skulle vi någon gång bli samboende så får det bli så.

Hitta dig själv, landa, andas, gör sånt som DU mår bra av. Resten löser sig med tiden, ibland bara faller allt på sin plats.
 
Låt det ta sin tid :) Jag tolkar det du skriver mycket som rädsla för någonting nytt, vilket är helt naturligt i ditt läge. Men landa i ditt nya liv, testa dig fram, lär känna sig själv. Du behöver inte vara orolig för att inte träffa någon ny just nu, det kommer sannolikt tids nog. En sak i taget ☺
 
Jag är så tankespridd.
Det har precis tagit slut med mig och mitt ex, vi var ihop i 6 år.
Jag är rädd att bli själv, att aldrig hitta någon som jag kan älska igen och som kan älska mig. Att vara trygg med så som jag var med honom.
Jag är en relationstjej och när jag tänker så ser jag mig själv som ensam. Att jag aldrig kommer hitta någon igen?
kan någon vänlig själ berätta en solskenshistoria, som kanske känt som jag känner nu men idag lever lyckligt. Behöver pepp och hopp just nu


Vad är det som är skrämmande med att vara singel? :) Du kan ha ett väldigt aktivt socialt liv som singel. Liksom du kan vara väldigt ensam i en relation.

Just eftersom du skriver att du "är en relationstjej" - kanske är det bra att vara singel ett tag och processa vad som händer och hur du mår? Se dig själv som en hel person oavsett relationsstatus.

Lev lyckligt, ta hand om dig, gör snälla saker mot dig själv, gå ut och ät gott. Vill du gå in i en ny relation om ett tag så dyker det säkerligen upp någon. Kram!
 
Jag har varit singel i några år nu sen ett väldigt uppslitande uppbrott. Var giftemål och barn på gång och så klappade allt ihop på bara ett par månader (eller ja, längre tid egentligen men var inte medveten om det förrän precis i slutet). Det var jävligt tufft ett tag ska jag säga, trodde att jag precis som du gör nu var "en relationsmänniska" - allt var uppbundet i relationen, vi delade hem, socialt liv, träning, ALLT. Och det var också en stor anledning till att det inte höll.

Men idag är jag riktigt nöjd som singel. Lycklig till och med. Visst kan jag sakna att ha någon att hålla om ibland, att dela fina stunder med och så vidare, men det är också himla skönt att veta att jag inte behöver det för att må bra. Jag har ett rikt liv, klarar mig själv, och letar inte ens aktivt efter en partner, bara för att jag är så nöjd med allt som det är.

Behövde definitivt ta hjälp av andra på vägen hit, familj och vänner, men nu är jag den som ger stöd till andra. Så mitt råd till dig är att faktiskt be om hjälp från de du redan har i ditt liv. Allt från att komma förbi och fixa städningen om du är för nere, till att ta en promenad så du kommer ut, till att hjälpa med större eller mindre saker eller bara finnas där. Folk vill hjälpa! Och sen när du är redo så jobba på dig själv, ta hand om dig själv, och se om du inte är en hel människa även utan en relation också :)
 
"När inget är säkert är allt möjligt".

Det handlar om min syn på situationen. Nu har du möjlighet att hitta någon som kan ge dig det du behöver - om du tar dig tid att ta reda på vad du behöver. Ett förhållande att bygga på, inte som handlar om att omforma dig eller partnern. Men då måste du våga titta på dina egna behov och vad du själv anser är OK och fungerande.

Nu har du tid att hitta ett förhållningssätt till dig själv och ta reda på vad du behöver.
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 819
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 174
Senast: Sesca
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 169
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp