Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag har också en sån "fjollhäst" som lätt blir mobbad och utanför. I flock hittar hon sin plats ca 5 m utanför de andra- hon tillåts vara med "på kanten" liksom, går hon för nära skickas hon ut igen. Hon funkar helt ok i utkanten av flocken, så länge inget nytt händer i flocken (nya hästar, hästar försvinner etc).
Hon har fått gå själv hela förra året pga skada- självklart med hästar i hagar brevid- det trivs hon superbra med! Nu går hon med stallets extremt lågrangade shettis- funkar också, hon vågar tom se ut som en huggorm och flytta på honom .
Min slutsats är att för en mobbad häst är det klart bättre och lugnare att gå själv med hästar på andra sidan staketet. Forskning visar ju också på att hästar i angränsande hagar räknas till samma flock, de mobbade slipper bara bli jagade.
Så jag tycker inte du ska tycka synd om din pålle som får gå själv ett tag, han slipper bli mobbad och har de andra i närheten. Han kommer må mycket bättre av det
/Lavinia