Jag lärde mig precis i en annan tråd här att man i Österrike rekommenderar att inte låta barn som inte kan sätta sig själva sitta (annat än i knät och korta stunder i matstol, om jag förstått rätt).
Här om veckan länkades det till en artikel angående magläge där det stod att:
Nu är jag nyfiken på hur det ser ut med andra råd och rekommendationer i andra länder - både på samma tema som ovan och annat (bilstolar tror jag synen är en helt annan på internationellt till exempel? Kanske matintroduktion också? Osv!)
Här om veckan länkades det till en artikel angående magläge där det stod att:
I USA talar man om "tummy time", barnen ska ligga på mage i 15 minuter två gånger om dagen. I Holland rekommenderas föräldrar att lägga barnen i magläge tre gånger om dagen. I Sverige är rådet "sov på rygg, lek på mage", utan någon specifik tidsangivelse. Enligt vetenskapliga studier är 30–90 minuter per dag bra för utvecklingen.
Nu är jag nyfiken på hur det ser ut med andra råd och rekommendationer i andra länder - både på samma tema som ovan och annat (bilstolar tror jag synen är en helt annan på internationellt till exempel? Kanske matintroduktion också? Osv!)