Råd ang igångsättning eller fortsatt avel

Sv: Råd ang igångsättning eller fortsatt avel

Med de fölen (fölet) hade jag behållt henne i aveln! Den är underbar. Det tar ändå tid, kraft och pengar att få igång en tävlingshäst och är man då osäker om hon håller så hade jag inte chansat utan lagt det krutet på någon annan.
 
Sv: Råd ang igångsättning eller fortsatt avel

Kan uppdatera lite i den här tråden... Stoet mitt är inte dräktig i år, de hittade inga konstigheter på proverna o annars brukar hon alltid ta sig på första så troligtvis så kan det ha berott på transpotsperman eller nått... aja, i vilket fall så har jag bestämt mig för att fortsätta ha henne i avelsboxen och inte sätta igång henne som tävlingshäst igen. Hon lämnar ju trots allt fina föl, så det känns som ett mer "säkert kort" än att pröva sätta igång henne för att få henne att prestera. Jag har tyvärr inte möjligheten själv kommande år så nu är hon utlagd på annons för att lånas ut kommande avelssäsong så får vi väl se om någon seriös person vill ta ett föl på henne:)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 230
Senast: Masse
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 700
Senast: _Taggis_
·
Gnägg Hejsan svejsan 🤩 Återigen så har jag som vanligt svårt att bestämma mig om hur jag ska göra. Fick ju i maj ett väldigt fint hingstföl...
Svar
15
· Visningar
1 436
Senast: Murray
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 327
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp