Råa nötben. Enkel fråga..

B

bestatjejen

Jag har fått slaktavfall av en bekant. Råa nötben. Ska man koka det först? Har för mig att min tik blev lite lös i magen sist hon fick ett sånt ben...

Sv: Råa nötben. Enkel fråga..

Ben ska inte kokas.
Om hon blir risig i magen så försök ta bort lite märg före, det kan bli för mycket av det goda om de inte är van.

Sv: Råa nötben. Enkel fråga..

Precis som fiffi1 skriver så ska de inte kokas. Har själv två lårben från ko hemma. I början blev hundarna väldigt hårda i magen, så benen kunde bara ligga framme en liten stund åt gången (hade det i frysen när det inte låg framme). Men när de vant sig och inte längre tuggade frenetiskt på benet så kunde benet lämnas framme...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 022
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 817
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 252
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar