Pynta dig jycke?

Sv: Pynta dig jycke?

inte vackert va min första tanke, känns onödigt och hundarna ser bättre ut naturella. Ser inte poängen med det.

Totalt onödigt tycker jag.
Hundarna är ju mycket finare " naturliga " och varför göra det för att sen raka hunden?
Då kan man ju lika gärna måla sig på sig själv... ;)

Håller med, finns många raser vars utsällningspäls måste vara minst lika påfrestande som detta...

Jag tycker varken och sådant här eller en massa kläder hör hemma på hundar. Halsband och koppel eller ett varmt täcke som man ändå måste ha kan ju få vara fina men inte mer än så.

Min hund är och förblir i "skogsmulleklippning"

Rubbat och obegripligt för min del men rätt oförargeligt. Det är ju inte värre än en genomsnittlig hundutställning när hundarna sitter i bur, putsas och fönas för att paradera runt ett par varv i en ring.

Förutsatt att färgen inte är farlig ser jag inget fel med, tycker faktiskt det är rätt häftigt. Små konstverk...

(sen att jag aldrig skulle göra det själv är en annan sak).

Jag tycker det är sjukt.
Vad är syftet med det?
Skaffar man inte hunden för att man gillar rasen i sig?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Synd att mina fördomar om den här människan hade rätt...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 730
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 259
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 170
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka