Pusseltråden

Du har inte en katt eller hund som kan få några av bitarna att försvinna? Kanske rätt många av dem... :D
Två katter och en hund faktiskt :D Men sen jag skaffade pusselväskan är det svårt att få dem att ”råka” trolla bort några bitar. Däremot finns det en risk för att det hänt innan jag hade väskan. Dock kommer jag haverera totalt om jag pusslar färdigt och det visar sig att det saknas nån bit 🫣:nailbiting::D

Visa bifogad fil 160318

Kommer inte ihåg hur långt jag kommit sist jag la in bild här men även om det går saaaaakta så har det nog hänt lite iaf :D
I den här takten är jag väl färdig om 5 år eller nåt.
Ett vanligt pussel brukar jag lägga på typ två veckor, så jag är inte den snabbaste på att pussla men det brukar inte vara så här segt :rofl:
Jag har dock gett mig den på att detta ska bli färdigt innan jag får börja på nåt annat (för det är väldigt lockande att börja på nåt lättare 🫣 )
Hundvalpen här. Jag är skyldig dottern tre pussel nu, eftersom min valp tydligen tycker att just pusselbitar är det allra godaste som finns :cautious: Två pussel har "bara" fått ett par kantbitar uppätna, men det senaste är det ett större antal bitar som inte är identifierbara längre...

Min 12-ariga rottis Diva stal pusselbitar fran nastan alla pussel jag la :cautious: Men da de inte gjorde henne sjuk sa var det ingen fara, det var varre med annat hon snodde och at up:bag:

Blev klar med pussel igår eller gott som. Saknar en bit :meh:. Pussel är nytt dessutom så vet inte fel från början eller jag som lyckas tappat en bit.
Kommer behålla pusslet ett tag och se biten magisk dyker upp 😅

Annars fått pusseltavla/pusselbord? Av mamma i julklapp lite besviken då önska mig pusselväska och helst inte vill ha filtmaterial, samt denna är lite bökig. Men får funka, och funkar bättre än jag trott så får va med tills jag ledsnar och köper väska själv 😆🙈
1000011009.webp

Ni som har en pusselväska, går underlaget/plattan att ta ut? Jag funderar på att skaffa en men den verkar finnas i flera varianter, en där man pusslar inuti väskan och en där man kan lyfta ut själva plattan. Verkar lite bökigt att alltid pussla i väskan, men vad tycker ni som testat?

Ni som har en pusselväska, går underlaget/plattan att ta ut? Jag funderar på att skaffa en men den verkar finnas i flera varianter, en där man pusslar inuti väskan och en där man kan lyfta ut själva plattan. Verkar lite bökigt att alltid pussla i väskan, men vad tycker ni som testat?
Jag har en som man pusslar i väskan, en Jumbo Porta puzzle. Jag tycker det funkar bra. 2 lösa "skivor" som är lösa också som man kan sortera på.

Efter att ha sett @Trott ’s väska köpte jag en likadan och är också jättenöjd.
När jag tittade runt så uppfattade jag det som att det är den enda som man faktiskt kan ställa upp när man vill förvara pusslet, utan att det kasar och släpper, och det var viktigt för mig. Att kunna förvara på liten yta när jag inte pusslar.
Dock tycker jag det känns som den är något större än det ser ut som på bilderna, men kan vara jag som inbillar mig.

Efter att ha sett @Trott ’s väska köpte jag en likadan och är också jättenöjd.
När jag tittade runt så uppfattade jag det som att det är den enda som man faktiskt kan ställa upp när man vill förvara pusslet, utan att det kasar och släpper, och det var viktigt för mig. Att kunna förvara på liten yta när jag inte pusslar.
Dock tycker jag det känns som den är något större än det ser ut som på bilderna, men kan vara jag som inbillar mig.
Jag upplever också att den är lite större, har för mig jag mätt den invändigt och fått det till 78 cm och inte 73, men då är man verkligen längst ute i hörnen.

Blir för litet då ju. :( lägger ju ofta 1500-2000 bitars pussel. Har försökt hitta väskor eller pusselbord för det men verkar svårt. :cautious:
Tror pusselbord jag har klarar 1500bitar precis, skulle kunna mäta det, men gissar faller på inte klarar 2000bitar. Är från Lidl, så ingen aning om dom har dom kvar.

På bilden ligger 500bitars men är ett Cobble Hill så bitar är större än normal 500bitars pussel.

Tror pusselbord jag har klarar 1500bitar precis, skulle kunna mäta det, men gissar faller på inte klarar 2000bitar. Är från Lidl, så ingen aning om dom har dom kvar.

På bilden ligger 500bitars men är ett Cobble Hill så bitar är större än normal 500bitars pussel.
1736464536615.webp

Fick det till Jul, gissar nog sånt får in ibland. Men kanske värt hålla utkik om är intressant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka