Purina Proplan

G

GaurdianAngel

Någon som ger det till sina hundar? Hittar ingen info om fodret på nätet. :confused:

En kompis till mig ger det till sina schäfrar och är supernöjd. Hon ,liksom jag gör nu, har tidigare gett MeraDog.

Någon som känner till fodret? Vet innehållsförteckningen? Har sett fodret och tycker det är extremt små bitar, är det så i alla säckar eller bara en speciellt sort? Jag vet inte hur många olika sorter de har.

Är lite nyfiken på fodret, men ändå väldigt nöjd med det jag har. Men man vet ju inte, det kan ju bli ännu bättre....:angel:

Sv: Purina Proplan

Jag gav Purina till Loka (Performance) och var väldigt nöjd med det.

Jag fick ju byta eftersom hon vara allergisk, dock var det Sportsman's Pride tillsammans med Magnussons som startade upp den processen...

Det har högt anemaliskt innehåll, iaf performance och hon var väldigt bra i magen jämfört med andra torrfoder av Purina (trots veteallergi).

Gå in på proplan.com för att läsa...

En fördel för mig var att om man är medlem i Jägarförbundet så fick man 20% rabatt, vilket blir en del i längden. Det gäller även Ridsportsförbundet.
Så är det lika bra som MeraDog (har för mig att du fodrar med det) så kanske du kommer billigare undan med Purina...

Det finns speciellt foder för stora hundar, de har större bitar.

//E

Tack, den sidan har jag hittat. Men är det jag som är korkad och inte hittar någon info alls på den sidan eller....:confused: :o

Vad kostar en säck? Ca pris?

Får väl åka och kolla upp fodret i någon affär. Hittar ju inte någon info om innehåll alls på deras hemsida.

15 kg för 499:- brukar det vara... Är du inte medlem i Ridsportförbundet? Eller känner någon jägare..? Man får rätt kraftig rabatt då ju, fast dock inte samma system som när jag köpte det.

//E

Kolla den sidan jag skrev, sen "Dog Products". Välj "Dry" sen är det bara att välja foder, där står allt från innehåll till inriktning.

//E

Tack. Jo, jag känner en och annan jägare. Så då kan jag kanske fixa rabatt. Är ju dyrare än MeraDog- fodret. Jag ger 419:- för 15kg. Men men det är mindre viktigt.

Känns alltid jobbigt att byta foder och jag vet inte om det är värt det. Jag är ju väldigt nöjd med MeraDog. De har mycket bra päls, bra i hull, fina muskler, äter glatt och orkar det dom ska. Enda är att tiken är lite lös i hullet. Hon har fått det här sista månderna, vet inte riktigt vad det beror på. Upplever henne lite som om hon varit superfet och sedan gått ned i vikt och huden fortfarande är stor. :D Lite som valphull. :crazy: Förstod någon? :D :angel: :o

Vill ju att det ska vara som förr och som hanen är. Huden är fast och fin.

Suck suck... Jag står också inför ett foderbyte nu när mina säcker tar slut. Jag vet inte vart jag ska börja :( Gillar inte att byta foder alls på mina hundar. Men ena hunden är nu sur i magen och jag måste hitta nått annat... Jag ska också kolla upp det där. Har för mig att jag brukar se det på välsorterade hundaffärer. Men jag känner inte riktigt för att betala 500:- per säck... 400 är tillräckligt.

Ja, skittrist att byta foder, men ändå är jag ju nyfiken. Tänk om hundarna kan bli ännu finare i hull och päls. :d :D

Men jag var iväg idag och köpte en ny säck MeraDog, så jag har 2-3 veckor på mig att tänka över foderbytet om det nu ska bli något. Men å andra sidan har jag nog bara en säck eller max två kvar innan jag får en MeraDog säck gratis. Hm!... nu blev G.A snål. :angel:

Prova förresten med 16 kr/dag, för EN hund.... Ska dessutom höjas med 15 % nu... Hatar allergihund, hade jag inte varit så förbannat lat med sånt hade jag lagat själv...
Kul att vara fattig student sen med en hund som har driftkostnader på nästan 1000 spänn i månaden...

//E

Vet Du om de har uppfödarrabatt?

Hur fungerar det med ridsportförbundet?

Nu blev det svåra frågor...

Gå in på Ridsportförbundets hemdsida, innan hade de iaf 10% rabatt, nu är ju systemet ändrat...

Fråga nån affär som har koll på allt, de borde väl ha uppfödarrabatt tycker man ju...

//E

Va!? Kan Du inte svara på alla mina frågor som ploppar upp så här på kvällskvisten?? :eek: :mad: Fy skäms....;) ;) ;) :angel: :angel: :angel:

Mmm det har man nästan på två hundar *suck* Går också på studielån *dubbelsuck*

Du måste iaf ha lång tid på dig att vänja in ditt nya foder så... Du måste köpa minst en säck till efter den du har nu! :idea:

Usch, jag vet :crazy: Jag som är en sån foderexpert :p

Nä, nu ska jag minsann sova... jag som skulle ägna denna helgen till att komma i rätt dygnsrytm igen (typ sova vid 23, gå upp 6.30)..:angel: Jäkla Buke...

Förresten, har tänkt fråga det superlänge, vad jobbar du med som kan ha hundarna med så mycket?? Tänkte försöka bli stor nån gång och utbilda mig, men jag väljer såklart utbildning efter djuren :D :love:

//E

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 118
Senast: tanten
·
Hundhälsa Finns det några lightfoder som håller hunden hyggligt mätt? Vampyrhunden har numera väldigt lätt för att lägga på sig och då jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 983
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Alltså, det är extremt enkelt att hantera hydrolat 😅 Jag har mitt i kylen, droppar en droppe på en möbeltass eller tops, och lägger den...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 491
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar