punktmassage och stretching..!!!

zazza girl

Trådstartare
jag ha läst mycket om det , men våga man på det??
e rädd för att göra mera skada en nytta....

e det någon som håller på med sina hästar inom det???
ha ni gått kurser eller bara läst er fram till era kunskaper..???

en nyfiken på det..!!!!:bump: :D
 
Sv: punktmassage och stretching..!!!

Om du inte rycker och sliter finns det inte så stor risk att du skadar hästen. Det som du kan göra är att skada dig själv eller att misslyckas med att släppa på spänningen så att det inte blir så stor effekt. Klart att en stark person kan slita till i en shettis och möjligen skada den, men normalt är ju hästen mycket starkare än du och drar till sig benet långt innan du har kunnat göra den illa.

Är du osäker så boka in en tid med din hästmassör och be honom eller henne visa dig bra stretchar som du kan göra själv. Då kan du också få råd om hur du ska undvika att skada dig själv. Det är väldigt lätt hänt att få en muskelbristning, ont i ryggen eller sträcka sig när hästen sliter till sig benet i ett oväntat läge.
 
Sv: punktmassage och stretching..!!!

ok.. tack så mycket... ska se fall det finns någon sån människa här i närheten som kan komma och vissa mig ....
 
Sv: punktmassage och stretching..!!!

Tänk bara på att inte rycka eller knycka eller dra plötsligt, utan ta det lugnt och överraska inte hästen. Och SLÄPP om hästen drar till sig benet. Du kan aldrig vinna en dragkamp med hästen och risken är stor att du gör dig illa om du försöker.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
627
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
421
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 870
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp