Nåja problemet är inte är än. Kulan kanske trillar ner? Vaplen är nu 9 veckor och vi hämtar den imorgon. Vår lilla krypto :love:

Det var då inte vad veterinären sa till mig.

Har själv en krypt hane.

Det finns ju en anledning till varför pungkulorna hänger utanför, dom får nämligen inte ha det för vamt.

När dom då ligger kvar och inte trillar ner så ligger dom ständigt för varmt och därför ökar risken.

Eftersom min hund var krypt och det fanns anledning till kastrering( pga cancer risk) så gick det på försäkringen.

eh? :crazy: :confused: Då borde väl alla krypta hundars kastrering gå på föräkringen, om det fanns en ökad cancerrisk alltså? Men det gör det ju inte, går på föräkringen alltså...

Jag kan bara svara för vad jag fick från mitt försäkringsbolag.

Detta var för 4år sedan, och vi fick då hjälp av försäkringsbolaget
eftersom det var mycket ökad risk för cancer då pungkulan ständigt ligger för varmt.

Självklart! Min hemsida kommer vara ständig uppdaterad :D

Kommer förmodligen bli en lite Focus/Fokus :)

Hehe ja du.. kanske det kanske. Men om det blir en ny valp har jag på känn att det blir en efter pöjken du träffade i Sthlm... :)

Nu fungerar ju inte försäkringar på det sättet. Man kan inte ta nyttja en försäkring för något som man tror skall hända i framtiden även om sannolikheten är stor.

I krypt-fallet skulle det innebära att man måste vänta till hunden har cancer för att kunna få kastreringen på försäkringen. Med cancer så vill man ju inte det utan vill istället förekomma.

Varför jag tycker 1% är snålt är för att jag tycker att en "defekt" valp inte ska kosta mer än 70% av fullpriset (så gör jag med mina valpar).

Jag kan hålla med om att 15 % är snålt. Om du säljer dina valpar som endast har en testikel nere vid 8 veckor för 70 % av fullpriset, hur gör du då om testikeln åker ned senare?

I krypt-fallet skulle det innebära att man måste vänta till hunden har cancer för att kunna få kastreringen på försäkringen.

När vi kastrerade vår krypt-hane så fick vi ut det på försäkringen .. Hur det nu kan komma sig

Jätte skönt faktiskt. Känns nästan som ett test. Jag valde en "fel" valp av gott hjärta.. valpen blev senare "rätt" :D

Ja, det är ju så det fungerar men Calazirya sa ju att hon fått sin hunds kastrering ersatt eftersom det ansågs att det var en förhöjd cancerrisk :crazy: :confused:

Ja, då kan valpköparen glatt konstatera att hon fått en helt korrekt valp för 70% av priset för en korrekt valp :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar