Sv: Pullarträns
Haha, vad rolig du är...
Du har inga problem med hästen, men du måste ha ett pullar för att hästen gapar när du rider.....
Grejen med "munremmar" (Snokis, pullar) är ju att de "Trycker igen" munnen, vilket du påstår att du inte gör.
Om hästen gapar som "protest" (för att slippa arbete säger du.....) är det något i ridningen som inte stämmer.
Blev faktiskt aningen sur på detta! Min ponny är en irländare på 16år, jag rider med olika nosgrimmor men han funkar bäst på pullar!!
Han gapar alltid för att slippa undan arbete, och pullar gör att man kan stänga munnen på honom men man ska aldrig "TRYCKA IGEN" munnen på hästen! Hr testat att rida med engelskt/aachen men han går inte lika bra på det.
Jag får beröm av alla tränare för min mjuka hand, hans bett funkar underbart och ont har han inte i kroppen! så det kan inte va "felet" som du beskriver, har haft problem tidigare med honom men inte sånt, MAN BEHÖVER INTE HA PROBLEM MED HÖSTEN FÖR ATT MAN HAR PULLAR. Tycker inte man ska ha förutfattade meningar om olika nosgrimmor, ser inget minus alls med de olika nosgrimmorna som finns. De funkar helt enkelt olika på olika hästar!...
....och sen är det ju riktigt snyggt också
Haha, vad rolig du är...
Du har inga problem med hästen, men du måste ha ett pullar för att hästen gapar när du rider.....
Grejen med "munremmar" (Snokis, pullar) är ju att de "Trycker igen" munnen, vilket du påstår att du inte gör.
Om hästen gapar som "protest" (för att slippa arbete säger du.....) är det något i ridningen som inte stämmer.