Pudelhane!

H

Helenano

Hej!
Är det någon som vet vart jag skall börja leta?
Jag söker efter en mellan eventuellt dvärgpudel hane (svart)
Som inte är valp!
Snarare en unghund eller vuxenhund.
Vart jag än söker på nätet är det bara små ullbollar!!
Har ni några tips?
Tack så länge!! :bow:
/Helena :)

Sv: Pudelhane!

Brukar inte rasföreningarna ha annonser med vuxna hundar ute för försäljning ibland? Vet inte hur det är med pudelklubben dock.

Jag har kikat runt lite, men antingen så letar jag på fel ställe eller så är det inte så vanligt med efterfrågan av halvvuxna hundar?
Tack för ditt råd!
mvh/Helena

Tack för tipset!
Hade inte sett den länken, man blir nog lite småblind efter att letat runt en hel dag på nätet :rofl:
Ha en bra dag! och tack för tipset!

måste bara få fråga, jag såg en fläckig dvärgpudel igår..."får" de se ut så? det var ganska fint tycker jag som inte brukar gilla små pudlar:idea:

Egentligen ska pudlar enbart vara enfärgade (vit, silver, svart, brun eller aprikos). Tvåfärgade är inte godkända, men har en lite skara av beundrare och finns ändå.
Jag såg också annonsen. :)

Egentligen ska pudlar enbart vara enfärgade (vit, silver, svart, brun eller aprikos). Tvåfärgade är inte godkända, men har en lite skara av beundrare och finns ändå.
Jag såg också annonsen. :)

Jag är en av dom beundrarna!!
Tycker don 2 färgade är jättefina! :love:

åhh, det vore intressant att få se.. ta med kameran på nästa promenad, eller fråga vart han fått valpen ifrån..

pudeluppfödare som tillhör SKK får inte sälja tvåfärgade pudlar har ja för mig, det är ju inte rasstandard.. så de flesta väljer ju att dränka dem direkt efter födseln istället för att kastrera dem.. (billigare :( )

åhh :love: mamma bara smälte.. vi har ju en 10 årig hane nu men han börjar bli krasslig (diskbråck) och mamma vill inte ha fler efter honom.. men mamma skulle aldrig kunna säga nej till en sån där :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 857
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård