Pudelbebis!!

pomelo

Trådstartare
Efter mkt om och men har vi nu bestämmt oss för en pudelbebis...
Tänkte mig först en d/s gårdshund ju, men min sambo reagerade lite på dem (är lite allergisk, reagerar lite på en del hundar) och man vågar ju inte chansa...

Började då att kolla upp pudeln lite noggrannare och insåg att en mellanpudel inte vore alls fel för mig. Smart, lagom storlek, pigga och glada, fäller inte, mindre allergirisk etc etc. Känns helrätt!

Och idag var jag och hälsade på oss uppfödaren jag fastnat för, allt kändes kanon! Vi hade samma åsikter om "allt", blev kvar där i tre och en halv timme och diskuterade allt mellan himmel och jord..
Och framförallt, jag blev störtkär i tiken (mamman) och alla hennes hundar var så goa!!

Puppisarna är fyra veckor nu och alla fem är hanar. Jag ska ha en av de svarta. :love:
Kan inte låta bli att lägga in bilder. :angel: Visst är de ljuvliga! (Som de flesta valpar.) :D
Bilder%2FValparna%20001.jpg

Bilder%2FValparna%20010.jpg

Sv: Pudelbebis!!

Bilderna går inte att se även om man kopierar in länken i ett nytt fönster :(

Det är antagligen för att de ligger på MSN.

Skapa konto på www.photobucket.com istället och lägg in bilderna där om du vill ha de direkt i inlägget.

Var bara beredd på att man blir mycket mer allergisk mot en pudelvalp än en vuxen pudel. Det är många som inte klarat av sina valpar.

Har två kompisar som har kullar med dvärgpudelvalpar hemma nu så vi har testat och det var inga problem. :)
Sen ska man ju aldrig säga aldrig men uppfödaren är väl införstådd med vår situation, och om två veckor får sambon följa med och träffa just de här valparna. Så det ska nog gå bra..

Putt putt :angel:
Kan ingen säga om ni ser bilderna direkt i inlägget nu, så jag vet om jag gjort rätt?

Jag ser bilderna! Vilka små pluttar. Vad roligt att ni bestämt er nu! Och visst är det kul när man träffar en uppfödare som allt "bara stämmer"?
Grattis, och lycka till!

Ja, kändes verkligen kanon bra, till skillnad mot den senaste uppfödaren jag hade kontakt med innan denna. Var och kollade på valp där.... men hu! :(

Grattis till valpen! Jag var "pudelrasist" förut men fick sedan ändra inställning efter att av en slump ha blivit ägare till en... :D Härliga vovvar, men galna! Vill bara passa på att rekommendera agility, ett jätteroligt sätt att få en bra (ännu bättre) kontakt med sin hund, och dessutom perfekt för studsbollar som pudlar! :bump: Hoppas din sambo "klarar av" valpen nu bara, och lycka till!
//Maria.

min sambo och hans mamma är uppfödare av pudlar och båda är kanonallergiska och dom har aldrig kännt nåtti dom 16 år dom har hållt på,jag själv är också allergisk och jag kände inte heller av våran pudelkille när han var valp...
men det kanske är olika från person till person

Vi har fått igen många valpar. Jag blir också allergisk mot valpar oavsett ras.

ja men det är ju det jag menar att det är olika från person till person

Men inte ovanligt att valpar är mer allergiframkallande än vuxna hundar. Nått annat har jag inte påstått

Jag är en Jätteallergiker, men jag är allergisk mot vissa Raser och inte vissa åldrar.....

jag har faktiskt aldrig hört att nån har blivit allergisk mot en hund när den är valp och inte vuxen.......

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Nu var det alltså min tur för rasval. Jag har ju en mellanpudel nu och han är härlig på sitt sätt men jag vill inte ha en...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 120
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 846
Senast: Belethien
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 735
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 480
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar