Sv: Pudel?

*KL*

Nu är äntligen Rocco fyra månader och ska ställas ut i morgon och på söndag :bump:

Nyklippt i dag :love:

dsc00240_107933535.jpg

BIR valp med hp båda dagarna :love:

Kritik dag 1: Bra kropp, fint huvud, kunde vara mer mejslat, Öron av bra längd, bra hals och överlinje. Välburen svans. Bra vinklar. Rör sig bra när han vill! (=lite för laddad och studsig valp :angel: )

Kritik dag 2: Mkt charmig valp, härlig attityd, maskulint huvud, passande ögonfärg, behöver utvecklas i fronten, stark rygg, välansatt och korrekt välburen svans, goda vinklar bak, rör sig fritt och ledigt från alla håll. Väl visad!

Sååå duktig! Min och hans första utställning någonsin!

61246_152048201496077_100000726946850_304626_975047_n_108305117.jpg

61246_152048188162745_100000726946850_304622_6890173_n_108304822.jpg

:love::love::love::love:

Grattis till kanon resultat. Han är himla söt. Var det officiell eller inofficiell?

Puttar upp tråden lite.

Imorgon hoppas vi på fint väder för har planerat att gå på pudel promenad med en massa pudlar:love: Ska bli kul att se alla dessa vackra hundar i olika storlekar och färger.

Åh vad kul med massa pudlar! Är uppvuxen med härligheteen! har en mellanpudel nu som är 12 år som dock bor hos mamma nu. Fick ta bort den andra för några veckor sen. Han blev 13 år. Försöker få sambon att acceptera mitt pudelälskande men han är rätt anti pudlar över huvudtaget! Förstår verkligen inte varför! Någon som har några tips?;)

Åh, vad kul! Det försöker jag verkligen få till häruppe också, men det är så få unga som har pudel, verkar det som.. Tycker jag är tråkigt, då jag tycker det är en utmärkt hund för unga människor.

Nu är det höst på riktigt och Devon ser mer pudlig ut nu än vad han nånsin gjort! Bildbevis:
31695504.jpg

Me love:
31695506.jpg

Har funderat på att börja med viltspår, ska bara få tag i en klöv av lagom storlek. Kanske lite overkill att ta till en älgklöv, men borde ju gå att få tag i en renklöv häruppe?

Gud vad snygg han var med lite mer "frisyr" :love:
Har också varit sugen på att testa viltspår med Totte, men vet tusan inte hur man börjar eller nåt...

Tack :D Ja, funderar på det själv. Borde ju gå att lägga ut ett kort blodspår som man gör längre allt eftersom. Borde ju gå att göra själv, bara man kan skaffa en spårsele och en klöv :)

Lupin: Nja, det är väl mer det att jag inte har en klippmaskin just nu. Den funkar knappt till ansiktet och fötterna. Så fort jag kan skaffa en ny klippmaskin så ska jag klippa ner rumpan lite till, men funderar på att behålla bollarna på benen och den längre pälsen på framdelen. Men vi får se hur det blir :D

Skakar liv i tråden! :)

Den här sötnosen behåller jag själv ur den senaste kullen, född 28/8-10 (storpudel). Silver (fast det heter grå numera).
31757650.jpg

Här är min mamma-tik, som har pälsen på utväxt och ska ställas ut nästa år. :)
31757646.jpg

*kl*

Börjar få upp en duktig kondis, muskelmassa och ffa träningssug i grabbarna mina! Väldigt roligt att se att det går framåt, och jisses så kul det är att ha två stycken, förstår inte hur jag överlevde med bara en innan :angel:

Liten gul har gått och blivit en hejare på spår, vilket är jätteroligt, tycker vi båda :) Stor vit har blivit som tokig i agilityn, så nu får matte plugga på en sport som hon aldrig tänkt ägna sig åt, tänk så det kan gå!

Vi har dessutom hittat en massa pudelkompisar här i stan, så nu busar den stora med en 8 månaders brun storpudel tjej, jisses så skoj dom har, och så söt hon är dessutom, som en liten chokladpralin :love: Lillen har förhoppningsvis hittat sig en polare i en aprikos storpudelhane :)

Hur går det för alla andra pudlar där ute i landet?

Här händer inte så mycket, Deras Pudliga Högheter tycker det är dags att gå i ide.;) Blött och kallt och trist, inget man vill sätta ner rumpan i, långt mindre lägga sig!

Matte är lite höstdyster själv och vill också gå i ide.:(

Nu är jag i alla fall ledig några dagar så det ska i alla fall bli långpromenader. Och pälsvård.

Haha, tänk om mina fick välja om de fick lägga sig eller inte :angel:

Men jag brukar välja platssittning så att säga istället för läggande, speciellt om det blir dolt och närmare 2 minuter, då jag vet att liten gul kryper uppåt och tillslut sitter, likabra att sätta honom från början så slipper han komma på att det är möjligt :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31